صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون توسعه، پیش‌بینی و مدیریت‌بحران مخاطرات جوی خراسان‌رضوی در خصوص وضعیت جوی مشهد و خراسان‌رضوی طی امروز و فردا (۲۹ و ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) توضیحاتی ارائه کرد.

یحیی قائنی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز در خصوص وضعیت جوی خراسان‌رضوی و مشهد، اظهار کرد: تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی بیانگر ادامه فعالیت سامانه بارش‌زا طی امروز (شنبه، ۲۹ اردیبهشت) در سطح استان و مشهد است. با توجه به مدل‌های هواشناسی انتظار داریم از ظهر به‌بعد شاهد افزایش حجم بارش‌ها در شهر‌های واقع در نیمه شمالی و بیشتر شمال شرق و نیمه شرقی باشیم. امروز (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) با توجه به حجم بارش، احتمال آب‌گرفتگی و سیلاب پیش‌بینی می‌شود. شهروندان از تردد و توقف در حاشیه رودخانه‌ها، صعود به ارتفاعات و تردد در محور‌های استان خودداری کنند.

وی افزود: بارش‌ها به شکل رگبار و توام با رعدوبرق و وزش باد شدید در نواحی مستعد بارش تگرگ خواهد بود و آب‌گرفتگی، ایجاد روان‌آب و سیلاب پیش‌بینی می‌شود و همچنین فردا (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) بارش‌ پراکنده پیش‌بینی می‌شود که با توجه به حجم بارش، احتمال سیلاب و آب‌گرفتگی وجود دارد. فردا کاهش دما و هوای نسبتاً خنک موقت در استان خواهیم داشت.

معاون توسعه، پیش‌بینی و مدیریت‌بحران مخاطرات جوی استان خراسان‌رضوی در ادامه گفت: در شهر‌های بزرگ مانند مشهد، افزایش حجم بارش پیش‌بینی می‌شود که با توجه به تردد دستگاه‌های امدادرسان، از شهروندان درخواست می‌شود از عبورومرور غیرضروری و ایجاد ترافیک در سطح شهر خودداری کنند تا مشکلی ایجاد نشود و خدمات‌رسانی در اسرع وقت انجام گیرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.