صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

توسعه فرهنگ‌سرای انتظار در دستور کار شهرداری مشهد

  • کد خبر: ۲۳۰۲۶۴
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۸
ساختمان جدید فرهنگ‌سرای انتظار مشهد در زمینی به مساحت ۸۲۸ مترمربع احداث خواهد شد. این پروژه دارای ۵ طبقه روی همکف و دو طبقه زیرزمین طراحی شده است که در طبقه زیرزمین اول آن ۴۶۲ متر فضای پارکینگی و همکف، میان طبقه همکف و طبقه اول تا چهارم درمجموع شامل ۲ هزار و ۱۸۱ مترمربع فضای اداری، پیش‌بینی شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، فرهنگ‌سرای انتظار یکی از فرهنگ‌سرا‌های فعال مشهد است که برنامه‌های آن با استقبال بسیاری از شهروندان روبه‌رو شد و کثرت برنامه‌ها و حضور مشارکت‌کنندگان در این برنامه‌ها سبب شد تا فضای کافی برای بهتر برگزار شدن برنامه‌های این فرهنگ‌سرا وجود نداشته باشد. در همین راستا، هم‌اکنون عملیات مطالعه توسعه فرهنگ‌سرای زیارت در دستورکار مدیریت شهری است تا در آینده نزدیک اقدامات لازم برای توسعه این فضای فرهنگی شهر انجام شود.

در همین‌باره معاون معماری و شهرسازی شهرداری مشهد در گفتگو با شهرآرا با بیان اینکه در سال ۹۰ پروژه فرهنگ‌سرای انتظار با مساحت اعیان ۳۷۰ مترمربع در محدوده شهرداری منطقه یک، تأسیس و به بهره‌برداری رسید، اظهار کرد: فرهنگ‌سرای انتظار به دلیل اینکه در محدوده پرجمعیت شهری به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند، همواره با مشکل فضای ساختمان روبه‌رو بوده که این موضوع سبب شده است محدودیت‌هایی در مسیر خدمت‌رسانی این فرهنگ‌سرا ایجاد شود.

اجرای پروژه در ۲ فاز

جواد اصغری افزود: با توجه به پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پروژه مطالعات توسعه و بهسازی این فرهنگ‌سرا در دو فاز در حال اجراست.

وی ادامه داد: بر اساس نیازسنجی‌ها و مطالعات انجام شده، فرهنگ‌سرای انتظار در زمینی به مساحت ۸۲۸ مترمربع احداث خواهد شد. این پروژه دارای ۵ طبقه روی همکف و دو طبقه زیرزمین طراحی شده است که در طبقه زیرزمین اول آن ۴۶۲ متر فضای پارکینگی و همکف، میان طبقه همکف و طبقه اول تا چهارم درمجموع شامل ۲ هزار و ۱۸۱ مترمربع فضای اداری، پیش‌بینی شده است.

اصغری افزود: مطالعات فاز یک پروژه شامل بخش‌های معماری، سازه، مکانیک، برق و اثرسنجی ترافیکی به پایان رسیده است. بررسی مطالعات فاز ۲ سازه در این هفته انجام شده است و پس از آن، اسناد مناقصه بخش سازه تهیه و برای اجرا به شهرداری منطقه یک ابلاغ خواهد شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.