صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس اتحادیه دامداران خراسان‌رضوی گفت: با افزایش بارندگی‌ها و افزایش حجم مراتع، دامدار دام زنده را حفظ می‌کند.

مجید مهدوی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز درخصوص عامل تعیین نرخ دام و گوشت قرمز تصریح کرد: اصولاً دام زنده وابستگی زیادی به مرتع دارد. با افزایش میزان بارندگی‌ها و امیدواری به افزایش مراتع، دامدار دام خود را حفظ می‌کند و برای فروش عرضه نمی‌کند؛ چون پیش‌بینی می‌کند دامش گران‌تر هم خواهد شد. این افزایش مراتع به‌تبع، هزینه‌های خوراک دام را برای دامدار کاهش می‌دهد و انگیزه برای نگهداری دام را بالا می‌برد تا دام وزن بیشتری بگیرد که درنهایت، با کاهش عرضه در یک مقطع، نرخ گوشت قرمز تا حدودی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر نرخ گوشت بره نر در حدود ۳۱۰ هزار تومان است، درخصوص پیش‌بینی این بازار گفت: با توجه به افزایش ورودی دام به بازار در آینده نزدیک، پیش‌بینی افزایش قیمت گوشت را نداریم.

رئیس اتحادیه دامداران استان افزود: از دولت تقاضا داریم در جهت افزایش جمعی دام به دامدار کمک کند تا جمعیت دامی استان همانند گذشته احیا شود و به حجم ۸ میلیون و ۲۰۰ رأس دام سبک برسد که دیگر دغدغه کاهش دام زنده و مولد را نداشته باشیم. اگر فضای قیمت دستوری در بازار وجود نداشته باشد، به تعادل و پایداری خواهیم رسید.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
۱۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۳/۱۱
وقتی در کل کشور مراتع را تحت عنوان طرح طوبی و طرح جامع و واگذاری بدون توجیه اقتصادی واگذار کردند و با حفر بی رویه چاه آب تمام شد.ایل راه ها بسته شد.مرتع حریم روستاها بی ضابطه واگذار شد نتیجه اش شد .مهاجرت بی‌رویه عشایر و روستاییان به شهر ها .وقتی مرتع نباشد علوفه برای دام کم میشه.علوفه دستی گران میشه.نتیجه اش میشود گرانی گوشت.هنوز هم اگر دولت برنامه ریزی کند میتوان گوشت قرمز تولید کرد.اگر ارزی که برای واردات گوشت میشود با راهکارهای نظارتی شدید صرف دامداری شود تولید داخل میتواند جوابگو باشد.به شرطی که تسهیلات صرفا جهت تولید دامداری باشد.فرار سرمایه به کارهای غیر تولیدی باعث گرانی گوشت شده .
ناشناس
۱۹:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
آخرش یک نفر بود که از بازار دام و گوشت چیزی بداند دولت غیر از نابودی دامدار و زیان مصرف کننده کاری نمی کند
ناشناس
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۹
چه باران ببارد، چه باران نبارد، گوشت گران میشود!!!!?

مع ذالک دولت باید در مقطعی که گوشت گران میشود، درحدنیاز داخل، واردات گوشت انجام شود.