صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تولیت آستان قدس رضوی گفت: هیئت‌های بلندمرتبه بیش از ۶۰ کشور جهان در مراسم یادبود شهدای دولت حضور یافتند که نشان‌دهنده قدرت، اقتدار و جایگاه رفیع جمهوری اسلامی است.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌‌الاسلام‌ احمد مروی روز سه‌شنبه در جلسه درس خارج فقه خود بیان کرد: شهید آیت‌الله رئیسی همچنان که در دوران حیات خود با تمام وجود در خدمت انقلاب و اتحاد ملت بود، پس از شهادت نیز در تحکیم انقلاب و ایجاد همدلی در میان مردم نقش ایفا کرد.

وی ادامه داد: مردم در تشییع شهدای خدمت به بهترین شکل قدرشناسی خود را نشان دادند و اکنون نوبت مسئولان است که قدرشناسی مردم را پاس بدارند و پاسداشت آن با کار خالصانه و جهادی برای خدمت به مردم میسر می‌شود.

تولیت آستان قدس در تحلیل حضور باشکوه مردم در تشییع پیکر شهدای خدمت، عنوان کرد: آنچه در تشییع و بدرقه تاریخی رئیس‌جمهور شهید مشاهده شد، حضور ملت به معنای حقیقی کلمه بود.

وی ادامه داد: این حضور به هیچ جریان و جناح خاصی منحصر نمی‌‏شود و اقشار مختلف ملت با سلایق، ظواهر و گرایش‌های متفاوت در این تشییع حضور پیدا کردند، لذا هیچ جریانی حق ندارد این حضور را مصادره و سرقت کند.

حجت‌الاسلام‌ مروی بیان کرد: این تشییع باشکوه در شرایطی رقم خورد که دشمنان سال هاست جامعه را در معرض شدیدترین هجمه‌های تبلیغاتی علیه نظام مقدس اسلامی قرار داده‌اند و با انواع تحریم‌ها، کارشکنی‌ها و توطئه‌ها از هیچ اقدامی برای ضربه به انقلاب و ایجاد یأس در مردم کوتاهی نکرده‌اند.

وی تشییع باعظمت شهدای خدمت را نشان‌دهنده اعتقاد و علاقه مردم به نظام اسلامی دانست و تصریح کرد: رئیس‌جمهور شهید به دادن شعارهای انقلابی، تعهد به ارزش‌های انقلابی و اعتقاد راسخ به ولی فقیه شهرت داشت و در ابراز آن‌ها نیز هیچ ملاحظه‌ای نمی‎‌کرد؛ بنابراین کسی در شخصیت انقلابی و مواضع ایشان تردید و شبهه ندارد.

حجت‌الاسلام مروی اضافه کرد: تشییع باشکوه رئیس‌جمهور علاقه‏‌مند و پایبند به اصول و ارزش‌های انقلاب، نشان داد که مردم اگرچه گلایه‌های بعضا به حقی دارند اما وقتی پای انقلاب و ارزش‌های انقلاب، نظام و رهبری در میان باشد، با همه سلایق پای کار هستند و به اصل انقلاب و ولی فقیه علاقه دارند.

تولیت آستان قدس با بیان اینکه پیام‌ها و سخنرانی‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب همواره تسکین‌بخش و آگاهی‌بخش و موجب سامان یافتن امور و یأس دشمنان بوده است، افزود: رهبر معظم انقلاب عصر روز حادثه بالگرد رئیس‌جمهور به ملت اطمینان دادند که کشور راه خود را ادامه خواهد داد و هیچ اختلالی ایجاد نمی‌شود.

وی ادامه داد: هرکدام از حوادث تاریخ انقلاب اسلامی برای از پای درآوردن هر نظام و کشوری کافی بود، اما ایمان الهی، صلابت و تصمیم‌های قاطع و صحیح امام (ره) و رهبر معظم انقلاب و هوشیاری ملت متدین ایران، باعث عبور سلامت کشور از همه این بحران‎‌ها شد؛ به‌‎طوریکه امروز نهال انقلاب به درختی مقاوم، بارور و تنومند تبدیل شده است و تمام این حوادث نشان می‌دهد که خداوند به این انقلاب و ملت نظر دارد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.