صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

دولت عراق ضمن حمایت مجدد از آرمان مردم فلسطین خواستار اقدامات فوق العاده از سوی کشورهای عربی، اسلامی و منطقه‌ برای جلوگیری از ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در رفح و نسل‌کشی در فلسطین شد.

به گزارش شهرآرانیوز، «باسم العوادی» سخنگوی دولت عراق همچنین از همه طرف‌ها و نهادهای بین المللی خواست تا راه را برای ورود کمک‌های پزشکی، غذایی و بشردوستانه به نوار غزه باز کنند.

وی با اشاره به اینکه دولت عراق تحولات غزه و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به ویژه افزایش حملات اخیر رژیم صهیونیستی به رفح را زیر نظر دارد، بر لزوم ایجاد یک موضع استثنایی عربی و منطقه‌ای برای مقابله و متوقف کردن جنایات این رژیم در نوار غزه تاکید کرد.

سخنگوی دولت عراق، اضافه کرد: هم اکنون می‌طلبد که جامعه بین‌المللی و سازمان‌های آن مسئولیت‌پذیر باشند و تلاش بیشتری برای توقف تداوم جنایت رژیم صهیونیستی در رفح انجام دهند.

وی افزود: عراق خواستار یک اقدام مسئولانه عربی، اسلامی و منطقه‌ای در سطوح مردمی و دولتی و در سطح همه صداهایی که می‌توانند بر فشارها بر رژیم اسرائیل تاثیر بگذارند، است تا به بی توجهی به هنجارهای بین المللی و بشردوستانه پایان داده شود و از نسل کشی تمام عیار فلسطینیان که در حال وقوع است، جلوگیری شود.

العوادی ادامه داد: عراق از مواضع اخیر تعدادی از کشورهای دوست که کشور فلسطین را در واکنش آشکار به سیاست‌های برخی از قدرت‌های بین‌المللی که از تجاوز رژیم اسرائیل به غزه حمایت و یا در برابر آن سکوت کردند و حتی برای توجیه جنایات رژیم اسرائیل تمام تلاش خود را انجام دادند، به رسمیت شناختند قدردانی می‌کند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.