صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس دستگاه دیپلماسی فرانسه سه کشور اروپایی که کشور فلسطین را به رسمیت شناخته‌اند، متهم کرد که به جای جستجوی راه حل دیپلماتیک در مناقشه رژیم صهیونیستی و فلسطین، از ژست سیاسی برای مبارزات انتخاباتی اروپا استفاده می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ استفان سژورنه، وزیرخارجه فرانسه در سنای فرانسه گفت: فرانسه طرفدار راه‌حل دو دولتی است. مسئله به رسمیت شناختن، بدیهی است که باید وجود داشته باشد. سوالی که پیش می‌آید و من آن را به‌ویژه به همتایان اسپانیایی و ایرلندی‌ام خیلی واضح گفتم روز بعد از مسئله به رسمیت شناختن چیست؟ فایده دیپلماتیک آن چیست؟

به نوشته لوپاریزین، وزیر خارجه فرانسه افزود: فرانسه موضع سیاسی نمی‌گیرد، بلکه به دنبال راه‌حل‌های دیپلماتیک برای این بحران است. من برای تعدادی از کشور‌های اروپایی که از موضع گیری سیاسی در چارچوب یک کمپین اروپایی حمایت کرده‌اند متاسفم. این هیچ چیزی را حل نمی‌کند.

سژورنه با بیان اینکه فردای به رسمیت شناختن فلسطین توسط اسپانیا چه تفاوتی ایجاد کرد، گفت: فرانسه در شورای امنیت سازمان ملل متحد برای یافتن راه‌حل دیپلماتیک اقدام می‌کند.پیشتر امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اعلام کرده بود به‌رسمیت‌شناختن کشور فلسطین یک موضوع تابو نیست، بلکه باید در یک لحظه مفید و نه تحت‌تأثیر احساسات انجام شود.

با احتساب کشور‌های اسپانیا، ایرلند و نروژ، کشور فلسطین اکنون توسط ۱۴۵ کشور از ۱۹۳ کشور عضو سازمان ملل به رسمیت شناخته شده است.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.