صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

غرق شدن کودک ۸ ساله مشهدی در استخر گلخانه

  • کد خبر: ۲۳۱۸۰۵
  • ۱۴ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
 کودک ۸ ساله در یک استخر گلخانه واقع در رسالت ۱۵۳ دچار غرق شدگی گردید.

به گزارش شهرآرانیوز، ساعت ۱۸:۳۳ عصر روز گذشته ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ در پی تماس شهروندان با سامانه ۱۲۵ مبنی بر غرق شدن یک کودک ۸ ساله داخل استخر گلخانه بلافاصله تیم امداد و نجات ایستگاه ۴۵ آتش نشانی به محل حادثه واقع در رسالت ۱۵۳ بعد از امام حسین ۱۹ اعزام شد.

کودک که پیش از رسیدن تیم امداد و نجات آتش نشانی به کمک افراد حاضر در صحنه از داخل استخر به بیرون منتقل شده بود، توسط آتش نشانان تحت اقدامات احيای قلبی _ريوی قرار  گرفت و تحویل عوامل اورژانس شد و جهت تكميل درمان به بيمارستان منتقل گرديد.

توصیه‌های ایمنی مهم

در سالهای اخیر با افزایش استخرهای ذخیره آب کشاورزی، متاسفانه حوادث غرق شدگی نیز افزایش چشمگیری داشته است که برای پیشگیری از این حوادث لازم است که برخی نکات ایمنی و دستور العملها مورد توجه قرار گیرد و به طور کامل رعایت شود.

متاسفانه بیشتر افرادی که در این استخرها غرق شده اند افراد جوان و نوجوانی هستند که به خیال خود شناگران ماهری نیز هستند و فکر نمی کردند که آب به این راحتی بتواند بلای جان آنها شود. لذا والدین گرامی باید در فصل گرما بیشتر مراقب فرزندان خود باشند و از نزدیک شدن و شنا کردن فرزندان خود در این اماکن جدا جلوگیری نمایند.

تاکید می‌شود برای حفظ جان خود از شنا کردن در استخرهای ذخیره آب کشاورزی جدا خودداری نمایید، برای شما فقط از استخرهایی که مخصوص شنا ساخته شده و در حضور ناجی غریق استفاده نمایید، از وارد شدن به به داخل محدوده فنس و حصار اطراف استخرها و آبگیرها جدا خودداری کنید و اگر کسی در حال غرق شدن است فقط از بیرون آب و با استفاده از طناب، حلقه نجات، چوب و.... به او کمک کنید.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.