افزایش برخورد با پزشکان قلابی در مشهد قتل خونین مرد جوان به دست سگ‌گردان! زن جوان با قرص لاغری همسرش را به قتل رساند رفتارهای مخرب در مواجهه با فرزندان بزرگسال این خوراکی خوشمزه و رنگارنک کبد کودکان را تهدید می کند کشف بیش از ۳ هزار عدد قرص غیرمجاز از یک عطاری درمشهد (۵ تیر ۱۴۰۳) امدادرسانی نجاتگران هلال‌احمر به ۲۲۸ نفر سیل‌زده در اردبیل آیین‌نامه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان ابلاغ شد (۵ تیر ۱۴۰۳) پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۵ تیر ۱۴۰۳) | خراسان‌رضوی گرم‌َتر می‌شود واریز معوقات فروردین مستمری بگیران و بازنشستگان تامین‌اجتماعی ادامه دارد (۵ تیر ۱۴۰۳) آیین‌نامه متناسب‌سازی ربطی به بازنشستگان کارگری ندارد | تامین اجتماعی «مکلف» به اجرای متناسب‌سازی از ابتدای امسال است استفاده از پیام‌رسان‌های خارجی از مصادیق جرم انتخاباتی است پیرترین زندانی اوین پیرمرد ۹۳ ساله است| آمار زندانیان مهریه در تهران چند نفر است؟ معمای مرگ پیک موتوری در کنار اتوبان (۴ تیرماه ۱۴۰۳) بالک بازار لوازم آرایشی را از محصولات تقلبی و قاچاق نجات می‌دهد کشتار هولناک خانواده تهرانی به دست دختر ۱۸ ساله شان! نجات سه شهروند از حریق منزل مسکونی توسط آتش نشانان مشهدی (۴ تیرماه ۱۴۰۳) غرق شدن دختر ۱۳ ساله در بند فریمان (۴ تیر ۱۴۰۳) کشف ۶۷ کیلوگرم شیشه توسط مرزبانان خراسان‌رضوی (۴ تیر ۱۴۰۳) انسداد جاده چالوس تکذیب شد (۴ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

هشدار دانشگاه علوم پزشکی مشهد درخصوص خطر غرق شدن در استخر‌های ویلا شخصی و کشاورزی در فصل گرما

  • کد خبر: ۲۳۱۶۴۴
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۶
هشدار دانشگاه علوم پزشکی مشهد درخصوص خطر غرق شدن در استخر‌های ویلا شخصی و کشاورزی در فصل گرما
رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: یکی از چالش‌های شروع فصل گرما آسیب‌ها و یا فوت ناشی از غرق شدگی است و باید هموطنان و شهروندان در مناطق تحت حفاظت و طرح‌های سالم سازی و استاندارد که با حضور نجات غریق است، مبادرت به شنا کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر علی یزدانی اظهار کرد: با شروع فصل تابستان با حضور هموطنان و همشهریان در مناطق ییلاقی و باغ و زمین‌های کشاورزی خبر غرق شدن افرادی که برای شنا به استخر‌های ویلا‌های شخصی و یا استخر ذخیره آب کشاورزی و یا رودخانه‌های فصلی و یا سد‌های آبی رفته‌اند، اعلام می‌شود و متاسفانه از ابتدای سال نیز پنج نفر مصدوم و ۱ فوتی ناشی از عدم توجه به هشدار‌ها ثبت شده است و همه حادثه دیدگان در سن زیر ۲۰ سال بوده اند.

 رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: بیشتر کسانی که جان خود را در استخر‌های کشاورزی از دست می‌دهند، کودکان و نوجوانان هستند که یا به خاطر شنا و یا به دلایل دیگر در این نوع استخر‌ها غرق می‌شوند بیشتر استخر‌های کشاورزی ایمن سازی نشده‌اند و باعث بروز حادثه می‌شوند، زیرا در استخر‌های کشاورزی برای جلوگیری از هدر رفت آب از مواد نانویی به نام "ژئو ممبران " استفاده می‌کنند که اگر فردی در این استخر‌ها بیفتد، هیچ راهی جز تن دادن به مرگ ندارد، زیرا هرقدر هم شناگر خوبی باشد، تنها راه موجود برای خروج از این استخر این است که یک نفر از بیرون استخر طناب بیندازد و فرد را بیرون بکشد.

وی با بیان اینکه بسیاری از رودخانه‌ها با وجود ظاهری آرام، بسیار خطرناک و عمیق هستند تصریح کرد: مشاهده شده است که افراد با تکیه بر ظاهر آرام رودخانه بعد از چند قدم جلو رفتن در رودخانه متوجه عمق زیاد آن شده و گرفتار گردآب شده اند، بنابراین توصیه می‌شود بدون اطلاع از وضعیت رودخانه و یا مناطق ذخیره آب و سد‌ها برای شنا در آن اقدام نکنید.

رییس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: کودکان ۴‏- ١ سال در معرض خطر غرق شدگی در حوض، استخر و وان حمام هستند. آنها به دلیل کنجکاوی، عدم درک خطر و غفلت والدین دچار غرق شدگی می‌شوند و خانواده‌ها دقت کنند کودکان را در ساحل دریا و رودخانه، در نزدیکی مکان‌های آبی پرخطر، وان حمام، حوض و استخر تنها رها نکنند.

دکتر یزدانی افزود: با توجه بارش‌های اخیر رودخانه‌های فصلی و سد‌های آبی محل مناسبی برای شنا نیست و بسیار خطرناک است و همه ساله شاهد اتفاقات ناگوار و داغدار شدن خانواده‌ها هستیم که امیدواریم با افزایش آگاهی و اطلاع رسانی در این زمینه و همکاری و همراهی مردم به خصوص جوانان و نصب تابلو هشدار و فنس کشی و تعبیه طناب و پله و سایر نکات حفاظتی در استخر‌ها و. شاهد اتفاقات تلخ این چنین نباشیم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->