صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: سهم خوبی از گردش مالی صنایع دستی در سراسر کشور متعلق به خراسان‌رضوی و مشهد است.

مریم جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار شهرآرانیوز افزود: گردش مالی صنایع دستی هم‌اکنون در کشور سالانه، ۱۶ هزار میلیارد تومان است که خراسان‌رضوی و مشهد سهم زیادی از این میزان گردش مالی را دارند.

وی با بیان اینکه ۱۶ شهر و روستای جهانی در کشور داریم که برای حمایت و به‌روز‌شدن آن‌ها برنامه‌های فراوان داریم، گفت: درصدد هستیم هنرها و محصولات صنایع دستی و سنتی این شهرها و روستاها را در فضای جمعه‌بازار صنایع دستی در مشهد ارائه دهیم.

جلالی اظهار کرد: با توجه به اینکه بیشترین هنرهای صنایع دستی در کشور، در خراسان‌رضوی انجام می‌شود و ظرفیت بالایی در این استان داریم که مهم‌ترین و شاخص‌ترین آن‌ها آثار هنری و صنایع دستی در حرم رضوی است، از مسئولان امر این خطه انتظار داریم در مسیر تجاری‌سازی صنایع دستی گام مهمی بردارند و نسبت به این مهم اقدام نماید.

وی تأکید کرد: تشکیل یک برند واحد برای صنایع دستی در خراسان‌رضوی در راستای ایجاد ارزش زنجیره تولید صنایع دستی در کشور ضروری است.

معاون صنایع دستی کشور گفت: طی یک سال گذشته، ۳۸ هنر سنتی و صنایع دستی در کشور که رو‌به‌فراموشی گذاشته بودند، احیا شدند.

وی ادامه داد: هنرهای سنتی و صنایع دستی دارای پویایی هستند و بسیاری از صنایع دستی احیاشده با تغییر کاربری، نجات یافته‌اند؛ بنابراین لازم است درراستای تغییر کاربری با هدف نجات این هنرها کوشید.

وی تأکید کرد: دولت سیزدهم به هنرمندان صنایع دستی بهای فراوانی داده و در مسیر احیای این هنرها و حمایت از هنرمندان آن‌ها گام‌های بلندی برداشته است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.