کیفیت هوای مشهد در آستانه هشدار آلودگی (۶ تیر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در چهار ضلع میدان‌های فردوسی، استقلال و جهاد | اتخاذ تمهیدات ترافیکی لازم برای حضور نامزد‌ها در مشهد (۶ تیر ۱۴۰۳) شهردار مشهد: خرید ۴۷۹ اتوبوس و مینی‌بوس در دستور‌ کار است یک خیابان به وسعت غدیر | خیابان فدائیان اسلام مشهد در عید ولایت خاطره ساز شد + فیلم اطعام ۱۱ هزار نفر در بزرگ‌ترین سفره اطعام کشور در مشهد + فیلم فضا آرایی معابر منتهی به حرم مطهر و برگزاری جشنواره عید تا عید در منطقه ثامن مشهد کیفیت هوای مشهد امروز چگونه است؟ (۵ تیر ۱۴۰۳) + عکس سرویس‌دهی رایگان دوچرخه‌های اشتراکی بایدو در مشهد به مناسبت عید غدیر تشکیل دبیرخانه دائمی نشست شهرداران کشور‌های عضو بریکس در مشهد مقدس  اطعام ۱۱ هزار نفر در روز عید سعید غدیر خُم در بوستان ملت مشهد اعمال‌قانون ۲۳۳۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۴ تیر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بولوار وکیل آباد، میدان استقلال و پیرامون حرم امام‌رضا (ع) (۴ تیر ۱۴۰۳) افتتاح برج پرچم در مشهد به‌مناسبت عید غدیرخم سرویس‌دهی مترو و اتوبوسرانی مشهد روز عیدغدیر (سه‌شنبه، ۵ تیر ۱۴۰۳) رایگان است نگاهی به تاریخچه برگزاری عید ولایت و موقوفه‌های مربوط به آن در مشهد| چراغ روشن وقف در جشن غدیر شهردار مشهد: تخریب دیوار‌های خطرساز شهر برای حفظ جان مردم امسال هر روز یک اتوبوس به اتوبوسرانی شهرداری مشهد اضافه می‌شود اعلام محدودیت‌های ترافیکی عید سعیدغدیرخم در مشهد دلجویی شهردار مشهدمقدس از نیروی حفاظت فیزیکی بوستان خورشید
سرخط خبرها

استمداد از مجلس، برای گرفتن سهم مردم مشهد از اراضی پادگان

  • کد خبر: ۲۳۲۰۱۱
  • ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۰
استمداد از مجلس، برای گرفتن سهم مردم مشهد از اراضی پادگان
شهردار منطقه ۸ مشهد گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰ شورای عالی معماری و شهرسازی کشور درباره موضوع اراضی پادگان، سهم خدماتی که مربوط به شهرداری است و سهم انتفاع آستان قدس و ارتش را هم مشخص کرده است، اما تا به امروز تنها ۳۰ درصد از لکه‌های خدماتی این اراضی به شهرداری تحویل شده است. این سازمان‌ها با کشیدن سیم خاردار به دور زمین‌ها از دادن حق مردم امتناع می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، در دیدار نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی با شهردار منطقه ۸ و رؤسای شورا‌های اجتماعی محلات این منطقه، پیرامون مشکلات و شبکه مسائل این منطقه بحث و تبادل‌نظر شد و نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی، شورای اجتماعی محلات را حلقه واسط مردم، مجلس و شهرداری خواند و افزود: لزوم آشنایی با مشکلات شهری و محلی و حوزه انتخابیه درراستای قانون‌گذاری‌های جدید ایجاب می‌کند که نمایندگان اطلاعات دقیق و به روز از سطح جامعه داشته باشند.

میثم ظهوریان تصریح کرد: برخی معتقدند ورود نماینده مجلس به مسائل محلی و شهری در مقیاس کوچک، کار صحیحی نیست و نگاه دیگر نقطه مقابل این رویکرد است و عقیده من این است که هر دو رویکرد مهم است و نباید مورد غفلت واقع شود.
وی افزود: در اغلب مشکلات شهری که مطرح می‌شود برای حل مشکل به قانون‌گذاری جدید نیاز نیست و تنها همراهی سازمان‌ها و نهاد‌های کشوری نیاز است که نمایندگان وظیفه ایجاد این ارتباط را دارند.

اجرای فضای سبز ۱۲۵ هکتاری در پادگان مشهد

شهردار منطقه ۸ نیز در این جلسه، منطقه ۸ را منطقه‌ای استراتژیک اعلام کرد و گفت: این منطقه به لحاظ مجاورت با حرم مطهر رضوی و همچنین استقرار مهم‌ترین دستگاه‌های حاکمیتی همچون استانداری، دفتر نماینده ولی فقیه، فرمانداری، دادگستری و ... مهم‌ترین منطقه در بین مناطق شهرداری مشهد است.

کاظم یزدان مهر ضمن ارائه گزارشی از اعتبارات عمرانی این منطقه در چند سال اخیر افزود: در سال جاری پروژه‌های بسیار مهم فرهنگی، تاریخی، ورزشی در دست اجرا داریم که مهم‌ترین آنها فضای سبزی به وسعت ۱۲۵ هکتار از اراضی پادگان است.
یزدان مهر سه مشکل اساسی منطقه ۸ را آزاد نشدن کامل اراضی پادگان، کمبود‌های زیربنایی محله آبشار و نبود برنامه‌ریزی صحیح در تدوین طرح تفصیلی ابلاغ شده به شهرداری منطقه ۸، اعلام کرد.

گروکشی از مردم برای تأمین منافع

وی تصریح کرد: یکی از مطالبه‌های مردمی شهر که خواستار پیگیری مجدانه آن توسط نمایندگان در مجلس هستیم، این است که از ابتدای سال ۱۴۰۰ شورای عالی معماری و شهرسازی کشور درباره موضوع اراضی پادگان، سهم خدماتی که مربوط به شهرداری است، مصوب و سهم انتفاع آستان قدس و ارتش را هم مشخص کرده است، اما تا به امروز تنها ۳۰ درصد از لکه‌های خدماتی این اراضی به شهرداری تحویل شده است و برای باقی‌مانده آن، این سازمان‌ها به عناوین مختلف به دنبال تأمین منافع خود هستند و علی‌رغم اینکه در این اراضی لکه‌های فرهنگی، ورزشی و فضای سبز دیده شده است، این سازمان‌ها با کشیدن سیم خاردار به دور زمین‌ها از دادن حق مردم امتناع می‌کنند.

شهردار منطقه ۸، درباره حل معضل دفاتر باربری غیرمجاز که در مناطق مسکونی مستقر شده‌اند، خواستار حل این مطالبه مردمی به صورت قاطعانه از طریق شورای تأمین استان و سیستم قضایی شد.

میراث فرهنگی به وظایف خود عمل کند

یزدان‌مهر با اشاره به بافت تاریخی این منطقه به‌ویژه خیابان‌های سرشور، جنت و آخوند خراسانی گفت: میراث فرهنگی گزارشی درباره اقداماتی که در هسته مرکزی شهر و بافت تاریخی انجام داده است به نمایندگان مجلس ارائه دهد. شهرداری خواستار این است که میراث فرهنگی پاسخ دهد که نقش این سازمان در شهر چیست؟ چرا به وظایف خود درباره بافت تاریخی شهر و خانه‌های تاریخی عمل نمی‌کنند و علت همکاری نکردن این سازمان با شهرداری چیست؟

شهردار منطقه ۸ با اشاره به قدمت این منطقه شهری و فرسودگی معابر تصریح کرد: شبکه معابر و پیاده‌رو‌های این منطقه به مرمت و نوسازی نیاز دارد که در برخی محور‌ها عملیات پیاده‌روسازی را آغاز کرده‌ایم و امیدواریم امسال بتوانیم عقب‌نشینی این محور‌ها را اجرایی کنیم.

در ادامه این نشست رؤسای شورای اجتماعی محلات شش‌گانه منطقه ۸ به بیان کمبودها، معضلات و نیاز‌های محله خود پرداختند. تسریع در واگذاری اراضی پادگان به مردم، سرعت‌دهی به ساخت پروژ‌های شهری و بهسازی و نوسازی برخی محلات، به رسمیت شناختن شورای اجتماعی محلات در سطح کلان‌تر و پذیرش قانونی توسط تمامی ارگان‌ها، بهسازی و مرمت بافت فرسوده منطقه، ایجاد زیرساخت برای محلات تازه تأسیس، حضور بیش از حد مهاجران و اتباع در منطقه، کمبود جای پارک در برخی محلات، جمع‌آوری دلالان دلار از بازار ارگ، سر و سامان دادن به ساختمان‌های نیمه‌تمام اسازمان‌ها در منطقه، کمبود فضای تفریحی و بازی کودکان، ضرورت جابه‌جایی جایگاه سوخت انتهای نامجو، بخش‌هایی از نکات و مسائل مطرح شده در این نشست بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->