صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

یکی از مراجع تقلید در مورد حکم شرعی بازی‌هایی همانند همستر تصریح کرد: با توجه به ابهامات زیادی که این نوع ارز‌ها دارند، معامله، سرمایه‌گذاری و درآمد حاصل از آن‌ها جایز نیست.

به گزارش شهرآرانیوز، متن پرسشی که از دفتر آیت‌الله مکارم‌شیرازی در مورد بازی‌هایی همانند همستر شده، به شرح زیر است:

طی یک ماه اخیر در بستر تلگرام، انواع مختلف بازی‌ها مانند نات‌کوین، همستر و... راه‌اندازی شده که توجه بخش قابل‌توجهی از جمعیت کشور را به خود جلب کرده است.

مطابق وعده‌ای که مدیران این بازی‌ها داده‌اند، پس از کسب امتیاز در قالب سکه، این سکه‌ها قیمت‌گذاری شده و قابل خریدوفروش خواهند بود. برای نمونه یکی از این بازی‌ها، فرایند‌های خود را تکمیل کرده و در نهایت تبدیل به ارز دیجیتال شده و هم‌اکنون عده‌ای از آن بهره‌مند شده‌اند.

به نظر حضرت‌عالی آیا مشارکت در این برنامه‌ها و کسب درآمد احتمالی از این روش‌ها مجاز است یا خیر؟

پاسخ: با توجه به ابهامات زیادی که این نوع ارز‌ها دارند ازجمله اینکه منشا استخراج آن روشن نیست و نیز غالباً اعتبار آن از سوی دولت‌ها پذیرفته نشده و همچنین منشا سوء‌استفاده‌های زیادی شده است، معامله، سرمایه‌گذاری و درآمد حاصل از آن‌ها جایز نیست.

همچنین، دفتر آیت‌الله ناصر مکارم‌شیرازی در پاسخ به سوالی در مورد خریدوفروش ارز‌های دیجیتال، موضع سال‌های گذشته را اعلام و تصریح کرد: با توجه به ابهامات زیادی که ارز‌های دیجیتال دارند، خریدوفروش و معامله آن‌ها دارای اشکال است.

منبع: مشرق

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.