صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سخنگوی اورژانس پیش‌بیمارستانی و حوادث درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از کاهش قابل‌ملاحظه مزاحمت‌های تلفنی برای سامانه ۱۱۵ در این شهر خبر داد.

محمد علیشاهی در گفتگو با خبرنگار شهرآرانیوز با اشاره به این مطلب اظهار کرد: در سال‌های گذشته متأسفانه آمار مزاحمت‌های تلفنی ما بسیار بالا بود؛ به نحوی که ۱۰ درصد از تماس‌های برقرارشده با سامانه ۱۱۵، مزاحمت مطلق بود.

وی ادامه داد: اما اکنون و با کوشش‌های سودمند فرهنگی که در رسانه‌ها به وجود آمد، این آمار سیر نزولی قابل‌توجهی داشت؛ به طور مثال، ما روزانه ۴ هزار تماس تلفنی داریم که بین ۴ الی ۵ درصد، یعنی معادل ۱۶۰ تماس مربوط به مزاحمت است.

علیشاهی به سایر تماس‌ها اشاره کرد و افزود: در کنار تماس‌های مزاحمی، ما با تماس‌های دیگری مواجه هستیم که هدفشان مزاحمت نیست، اما غیرمرتبط هستند. در واقع، سؤالاتی چون آدرس کلینیک‌ها، داروخانه‌ها، مشاوره دارویی و... در حیطه کاری کارشناسان اورژانس نیست و به آن پاسخ داده نمی‌شود.

سخنگوی سازمان اورژانس دانشگاه علوم پزشکی مشهد فرهنگ‌سازی را رکن اصلی مقابله با تماس‌های غیر‌ضروری با سامانه‌های اورژانسی دانست و تصریح کرد: بدیهی است اگر فرهنگ‌سازی و ارتباط صحیح با بخش‌های اورژانسی و امدادی از دوران کودکی آغاز شود، هیچ‌گاه به رفتار‌های ناهنجار بزرگ‌سالی منجر نخواهد شد و هیچ تماس عامدانه‌ای، باعث تلف‌شدن جان یک شهروند نیازمند به کمک اورژانسی نخواهد شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.