دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با استاندار خراسان رضوی دیدار کرد در شهرستان مشهد کمبود مدرسه داریم بارش باران در محور‌های مشهد، نیشابور و تربت حیدریه (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) شمار جان‌باختگان ایرانی در حج تمتع به ۱۴ نفر رسید (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) بعد از غذا، چای و شیرینی بخوریم؟ | به این شرط بعد از خوردن غذا بخوابید بیست‌وششمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز خراسان‌رضوی در مشهد برگزار شد کشف ۲۲ هزار لیتر سوخت قاچاق در مرز‌های خراسان‌رضوی (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) طلا‌های اهدایی مرد به زن هِبه و قابل‌استرداد است از قند و شکر دوری کنید وزیر آموزش‌وپرورش: در ۳۳ ماه خدمت شهید رئیسی، ایران به کارگاه مدرسه‌سازی تبدیل شد خراسان‌رضوی در مسیر تبدیل‌‌شدن به قطب تجهیزات پزشکی پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (پنجشنبه، ۳۱ خرداد ۱۴۰۳) | وقوع بارش‌های رگباری و وزش باد شدید مصرف چه دارو‌هایی در گرما خطرناک است؟ ابتلای ۴۵ درصد مردم کشور به کبد چرب استرس، کلسترول خون را بالا می‌برد؟ ۲۱ درصد ظرفیت سدهای خراسان‌رضوی پر شده است چشمان باز قبل از ازدواج، چشمان بسته بعد از ازدواج نتایج کلی مرحله اول کنکور سراسری ۱۴۰۳ اعلام شد
سرخط خبرها

عاقبت مردی که با چاقو تکنسین‌ها اورژانس مشهد را تهدید کرد

  • کد خبر: ۲۳۴۴۹۴
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۱
عاقبت مردی که با چاقو تکنسین‌ها اورژانس مشهد را تهدید کرد
زمستان سال گذشته به‌دنبال تهدید جانی دو امدادگر اورژانس و کادر درمانی بیمارستان طالقانی توسط همراه یک بیمار، اورژانس و دانشگاه علوم پزشکی مشهد از این فرد شکایت کردند.

سعید جلائیان | شهرآرانیوز؛  شکایتی که رسیدگی به آن کمتر از شش ماه طول کشید و مقام قضایی با بررسی کامل این پرونده و مشاهده تصاویر دوربین‌های مداربسته بیمارستان، مرد جوان را مجرم دانست.

این ماجرا از آنجا آغاز شد که پس از یک مشاجره شدید بین یک زوج جوان، زن دچار فشار عصبی شده بود و گاهی سوزش قلب داشت و خیلی ناگهانی بدن‌درد شده و در تمام مدت، سردرد امانش را بریده بود. مرد که نگران همسرش شده بود با سامانه اورژانس تماس گرفت. حدود ۱۰ دقیقه بعد، آمبولانس اورژانس با گذشتن از کوچه‌پس‌کوچه‌های تنگ و تودرتوی منطقه‌ای در شمال غرب مشهد به خانه این زوج رسید. 

دو امدادگر با شتاب خود را به بستر این بیمار رساندند. امدادگران مشغول گرفتن علائم حیاتی و فشار خون بیمار بودند که ناگهان در خانه پشت سر آنها بسته شد. شوهر زن که مردی درشت‌هیکل بود با قفل‌کردن در خانه مقابل تکنسین‌های اورژانس ایستاد و با نشان‌دادن چاقوی تیزی به امدادگران گفت: «یا همسرم را خوب می‌کنید یا ...» هر دو امدادگر متوجه شده بودند که زن تمارض می‌کند و بیمار نیست، با توجه به شرایط از او خواستند که همراه آنها به بیمارستان بیاید. زن بلافاصله از بسترش برخاست و همراه شوهرش برای رفتن به بیمارستان سوار آمبولانس شد.

دعوا برای اثبات عشق

در آمبولانس مرد جوان همچنان چاقوی تیزی که با آن امدادگر سی‌و‌پنج ساله را تهدید به مرگ کرده بود در دست داشت. در این شرایط بود که کارکنان اورژانس راه بیمارستان طالقانی را در پیش گرفتند. فاصله خانه این بیمار با بیمارستان حدود هشت کیلومتر بود، اما این مسیر برای چهار سرنشین آمبولانس به‌ویژه مردی که دیگران را تهدید می‌کرد به اندازه ده‌ها کیلومتر گذشت.

 با رسیدن آمبولانس به بیمارستان طالقانی، برانکارد برای تحویل گرفتن زن جوان به آمبولانس نزدیک شد، اما پیش از بیمار، این مرد جوان بود که از خودرو امدادی پیاده شد. او در حالی که هنوز همسرش داخل آمبولانس بود شروع به تهدید دو کمک‌پرستاری کرد که برای کمک به همسرش آمده بودند.

پس از تکنسین‌های اورژانس، حالا نوبت به کارکنان پذیرش بیمارستان بود تا برق چاقوی این مرد، چشم آنها را خیره کند. مرد آنها را تهدید می‌کرد که هرچه زودتر مقدمات پذیرش همسرش را انجام دهند. زن جوان مشکل خاصی نداشت و در تمام مدت فقط نظاره‌گر رفتار شوهرش بود، به‌طوری که این شائبه را برای حاضران ایجاد می‌کرد که او رفتار شوهرش را از شدت علاقه به خودش تلقی می‌کند. تهدید این مرد با حضور نیرو‌های حراست بیمارستان همچنان ادامه داشت تا اینکه او دست زنش را گرفت و از این مرکز درمانی بیرون رفت.

امدادگرانی که تهدید شده بودند

با رفتن این زوج از بیمارستان، آرامش به این مرکز درمانی بازگشت، اما حال کارکنان اورژانس که مورد تهدید جانی قرار گرفته بودند خوب نبود. امدادگر جوانی که پدر دو فرزند است، پس از اینکه مورد تهدید جانی قرار گرفته بود، آن هم در شرایطی که برای کمک رفته بود، به مدت یک هفته مرخصی به رفت. پس از بازگشت هم به صلاحدید مسئولان اورژانس، منطقه فعالیت او تغییر کرد. اما این تمام اقدامات اورژانس نبود. با اعلام این درگیری، دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیگیر این ماجرا شد. مسئولان دانشگاه، شکایت از این مرد را به امور حقوقی خود سپردند.

دادخواهی کادر درمان از مرد چاقوکش

مردی که کارکنان اورژانس و بیمارستان طالقانی را تهدید به مرگ کرده بود، پس از بازگشت به خانه، فکرش را نمی‌کرد که روزی باید در برابر قانون بایستد و پاسخ اعمالش را بدهد. با شکایت دانشگاه علوم پزشکی مشهد، پرونده قضایی برای این مرد تشکیل شد. همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد مرد چاقو‌کش، پس از اینکه متوجه شکایت شد، کوشید همه‌چیز را دروغ و تهمت جلوه دهد.

او نه می‌پذیرفت که در خانه، کارکنان اورژانس را تهدید به مرگ کرده و نه رفتارش در بیمارستان را گردن می‌گرفت. انکاری که همراه با مظلوم‌نمایی ادامه داشت، اما تصاویر دوربین‌های مداربسته به دستور مقام قضایی بررسی شد. تصاویری که مرد با دیدن آنها فقط می‌توانست رفتارش را در خانه انکار کند.

تهدید کادر درمان جرم است

هنوز شش ماه از روزی که این مرد اقدام به تهدید کارکنان اورژانس کرده بود نمی‌گذرد که رأی دادگاه صادر شد. طبق حکم قضایی متهم به شش ماه حبس و شلاق محکوم شد. حکمی که به گفته مدیر روابط عمومی اورژانس مشهد موارد مشابه دیگری نیز داشته است.

محمد علیشاهی درباره رأی دادگاه به خبرنگار شهرآرا گفت: اقدام این فرد باعث فشار روانی زیادی روی همکاران ما شده بود تا جایی که دو همکار ما چند روز قادر به خدمت‌رسانی نبودند. به همین دلایل بود که ما با هدف پیشگیری از وقایع و مزاحمت‌های آینده برای کادر درمانی از متهم شکایت کردیم. شکایتی که با همراهی خوب دستگاه قضایی همراه و منجر به صدور رأی خوبی شد.

وی درباره دیگر پرونده‌های مشابه نیز بیان کرد: یکی دیگر از مواردی که ما پیگیر آن بودیم مزاحمت‌های تلفنی و تماس‌های نامرتبط با اورژانس است که با کمک روزنامه شهرآرا و همراهی مقام قضایی پیگیر آن بودیم و برای اولین بار شاهد احکام تنبیهی خوبی برای مزاحمان تلفنی بودیم. در یکی از موارد فردی که مزاحم اورژانس شده بود، ملزم به پرداخت جریمه نقدی، حبس تعزیری و کار خدماتی اجباری در اورژانس شد. این احکام قطعا باعث کاهش چشمگیر مزاحمت‌های اورژانس خواهد شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->