صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تولیت آستان قدس رضوی تقویت ارتباطات و تبادل دانش و تجربیات انباشته آستان‌های مقدس ایران و عراق با یکدیگر را موجب سرعت‌بخشی به رشد کمی و کیفی خدمت‌رسانی‌های این اعتاب مقدسه به زائران دانست.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین احمد مروی ضمن تشرف به زیارت عتبات عالیات عراق با تولیت‌های اعتاب مقدس علوی، حسینی، عباسی، کاظمین و سامرا به‌طور جداگانه دیدار و ضمن تبادل نظر در خصوص موضوعات حوزه زیارت و نشر معارف اهل‌بیت(ع)، نسبت به ضرورت تبادل دانش و تجربیات میان آستان‌های مقدس تأکید و عنوان کرد: ایجاد و بهبود شبکه ارتباطات و تبادل دانش و تجربیات حرفه‌ای و ایجاد فضای تعامل نزدیک میان اعتاب مقدسه می‏‌تواند در بهبود و توسعه خدمت‌رسانی‌ها به زائران و رفع مشکلات احتمالی، بسیار راهگشا باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی در ادامه، ضمن اشاره به برخی اقدامات و پیشرفت‌های آستان قدس رضوی در حوزه‌های مختلف فرهنگی، علمی و خدمات اجتماعی، عنوان کرد: آستان قدس رضوی طی دهه‌های گذشته در حوزه‌های مختلف، از فرهنگی، علمی و دانشگاهی گرفته تا بهداشت و درمان، رفع نیاز‌های کشور، خدماتی و غیره، با دستیابی به توفیقات قابل‌توجه، توانسته است خدمات عام‌المنفعه‎ خود را به سراسر ایران گسترش دهد.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود از ابراز همدردی اعتاب مقدسه، مراجع عظام، مسئولان و مردم کشور عراق در شهادت رئیس‌جمهور ایران و همراهان ایشان قدردانی و عنوان کرد: در حادثه بسیار تلخ شهادت رئیس‌جمهور ایران، برادری، وحدت و همدلی میان دو ملت ایران و عراق نمایش داده شد. در پی این حادثه، حضرت آیت‌الله سیستانی پیام تسلیت مرقوم داشتند و تقریباً عمده مقامات عراقی و نمایندگان اعتاب مقدسه برای ابراز تسلیت و همدردی به ایران آمدند.

تولیت آستان قدس رضوی، آیت‌الله العظمی سیستانی را از نعمت‌های بزرگ الهی دانست و ابراز کرد: نقش ایشان در اسلام تنها محدود به مسائل دینی نبوده و به حوزه‌های مختلف اجتماعی، سیاسی و انسانی نیز گسترش یافته، به‌طوری‌که ایشان را به یکی از شخصیت‌های برجسته و تأثیرگذار در عراق و جهان تبدیل کرده است.

گفتنی است تولیت آستان‌های مقدس عراق نیز در این دیدار‌ها طی سخنانی از اقدامات و فعالیت‌های گسترده آستان قدس رضوی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و علمی تجلیل و از تلاش‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی در جهت تقویت تعامل، همدلی و ارتباط مؤثر، صمیمی و پایدار میان اعتاب مقدسه تشکر کردند و حضور وی را فرصتی مغتنم برای تبادل دانش و تجربیات و توسعه روزافزون ارتباطات آستان قدس رضوی با اعتاب مقدس عراق دانستند.

همچنین تولیت آستان قدس رضوی نیز به طور جداگانه از تولیت‌‎های اعتاب مقدس عراق برای سفر به ایران و زیارت بارگاه منور رضوی دعوت کرد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.