آفرین بر نظر پاک خطاپوشش باد! آغاز عملیات تنظیف گنبد منور حرم امام‌رضا‌(ع) به‌مناسبت عید سعید غدیرخم + تصاویر آخرین خبر‌ها از وضعیت جسمانی آیت‌الله مکارم‌شیرازی (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های حرم مطهر رضوی در عید سعید قربان مضجع شریف امام رضا (ع) در آستانه دهه «ولایت و امامت» غبارروبی شد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) استقبال از «نوای مهر هشتم» | طرح تولید کتاب صوتی در کتابخانه حرم مطهر آغاز شد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) عکس‌هایی از زائران بیت الله الحرام در سرزمین وحی برنامه‌های کودکانه دهه ولایت در حرم امام‌رضا(ع) (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) ویژه برنامه‌های حرم مطهر رضوی ویژه زائران غیرایرانی در دهه ولایت + جزئیات عرفه، روز عرفان حسینی میزبانی ویژه حرم مطهر رضوی از زائران در روزهای عرفه و عید قربان (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) برگزاری دعای عرفه ویژه زائران غیرایرانی در حرم مطهر رضوی (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) سخنان رهبر معظم انقلاب درباره «عرفه» | هر کس دعای عرفه را تا آخر بخواند متحول می‌شود روز عرفه آمد و هنگام دعا شد| گزارش ضیافت مؤمنانه زائران و مجاوران حرم مطهر رضوی در عرفه ۱۴۰۳+ فیلم متن کامل دعای عرفه امام حسین (ع) همراه با ترجمه + صوت اعمال و دعا‌های روز عرفه ما به قربان تو رفتیم جهانی که عرفه برای ما خلق می‌کند
سرخط خبرها

تولیت آستان قدس‌رضوی: فداکاری جامعه پزشکی در ایام کرونا باید ثبت و ترویج شود

  • کد خبر: ۲۳۳۸۲۶
  • ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۱
تولیت آستان قدس‌رضوی: فداکاری جامعه پزشکی در ایام کرونا باید ثبت و ترویج شود
تولیت آستان قدس‌رضوی جلوه‌های مسئولیت پذیری، ایثار و فداکاری جامعه پزشکی کشورمان در ایام همه گیری کرونا را یک سرمایه برای این جامعه دانست که باید ثبت، حفظ و ترویج شود.

به گزارش شهرآرانیوز، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار رؤسای دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور که با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در بارگاه مطهر امام رضا (ع) انجام شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای سلامت، خاطرنشان کرد: در ایام همه گیری کرونا جامعه پزشکی و پرستاری کشورمان بسیار خوب درخشید. مسئولیت پذیری، ایثار و فداکاری‌هایی که از ناحیه کادر درمان متعهد و دلسوز کشورمان برای پاسداری از سلامت مردم در ایام کرونا رقم خورد باید ثبت، حفظ و ترویج شود، زیرا یک سرمایه برای جامعه پزشکی کشور است.

وی با اشاره به مرتبه رفیع و قداست خاص طبابت و درمان در فرهنگ اسلامی، اظهار کرد: حوزه درمان در آستان قدس‌رضوی سابقه‌ای چند صد ساله دارد، بطوریکه دارالحفاظ حرم مطهر رضوی که در چند متری مضجع شریف امام‌رضا (ع) قرار دارد، قبلاً شفاخانه بوده، این موضوع نشان از اهمیت و پشتوانه اعتقادی مسئله درمان از منظر دینی دارد که یکی از شریف‌‎ترین مکان‌های حرم مطهر به شفاخانه اختصاص داشته است.

تولیت آستان قدس‌رضوی با بیان اینکه بر اساس عرفان و فلسفه اسلامی، محبت منشأء اصلی ایجاد عالم هستی است، به حدیث قدسی «کنت کنزاً مخفیاً فأحببت أن أعرف فخلقت الخلق لکی أعرف (من گنج پنهان بودم. دوست داشتم که آشکار شوم. پس خلق را آفریدم تا شناخته شوم)» اشاره و ابراز کرد: محبت، هسته مرکزی خلقت تمام عالم است. جریان محبت و رحمت پروردگار تمام هستی را فراگرفته و شامل تمام موجودات می‌‎شود. پروردگار مخلوقات خود را دوست دارد، زیرا فعل و اثری از آثار ذات او هستند و پزشکان با درمان بندگان و مخلوقات خداوند، محبت خداوند را تجلی می‌‏بخشند.

وی توفیق خدمتگزاری به مردم را از برترین موهبت‌های  الهی دانست و افزود: کار پزشکان که درمان و بازگرداندن سلامتی و حیات به یک انسان به اذن الهی است؛ جزو ممتازترین، پرفضیلت‌ترین و ارزشمندترین خدمات به مخلوقات است که موجب جلب محبت پروردگار متعال می‌‏شود و چه پاداشی بالاتر از جلب رضایت و محبت خداوند سبحان برای انسان می‌‏توان متصور بود.

حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه طبابت توفیق و نعمتی بزرگ است که باید قدردان و قدرشناس آن بود، تصریح کرد: مؤمنانی که به خداوند ایمان آورده و برای رضای پروردگار به مخلوقات خدمت می‌کنند، شدیدترین محبت را نسبت به خداوند دارند، لذا هرکه معرفتش به خداوند بیشتر باشد، محبتش نیز شدیدتر است.

تولیت آستان قدس‌رضوی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گرامیداشت یاد کادر پروازی بالگرد سانحه دیده حامل رئیس جمهور و شهید سیدمهدی موسوی، به بیان برخی ویژگی‌های ممتاز شهیدان آیت الله سید محمدعلی آل‌هاشم، دکتر حسین امیرعبداللهیان و دکتر مالک رحمتی پرداخت و در خصوص رئیس جمهور شهید گفت: از ویژگی‌های ممتاز شهید رئیسی داشتن باور قلبی به ولایت فقیه بود، رئیس جمهور شهید اعتقاد داشت مسیر پیشرفت، رفاه، عمران، آبادانی، استقلال و حفظ اصول و ارزش‌های انقلاب، تنها از رهگذر ولایت فقیه می‌گذرد و این باور و ایمان در نتیجه چهل سال تجربه عملی در جمهوری اسلامی و مشاهده نقش بی‌بدیل ولی‌فقیه حاصل شده بود.

وی گفت: اگرچه رهبری معظم همواره نسبت به مشکلات کشور و مردم دغدغه‌‎مند هستند اما سه سال ریاست شهید‌رئیسی بر قوه مجریه برای رهبر معظم انقلاب یک دوره آرامش بود، از این نظر که معظم‌له اطمینان خاطر داشتند که فردی در رأس قوه مهم مجریه قرار گرفته، که شخصی امین، عاقل، فهیم و متدین است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی ابراز کرد: امیدواریم کسی منتخب انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو شود که در مسیر شهید رئیسی گام بردارد و همان راه نورانی خدمت، عمران، رفاه، پایمردی بر اصول و ارزش‌ها و آرامش خاطر رهبر معظم‌انقلاب را ادامه دهد.

پیش از سخنان تولیت آستان قدس‌رضوی دکتر بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، گزارشی از فعالیت‌های مهم این وزارتخانه در دولت سیزدهم را تشریح کرد و گفت: در دوران ریاست جمهوری شهید خدمت، تحولات وسیعی در حوزه سلامت رقم خورد که شروع آن با همه‌گیری کرونا بود و دولت سیزدهم ظرف مدت سه ماه توانست این بیماری را کنترل کند، به نحوی که در سال ۱۴۰۱ منحنی ابتلا به کرونا کاهشی شد.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به گسترش خدمات درمانی کشور در دولت سیزدهم، عنوان کرد: در دولت سیزدهم تاکنون ۱۷ هزار تخت بیمارستانی در بیمارستان‌های کشور افتتاح شده و تا دو هفته دیگر نیز یک هزار تخت بیمارستانی افتتاح خواهد شد.

دکتر محمود محمدزاده شبستری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مشهد و حجت‌الاسلام والمسلمین دکتر مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها از دیگر سخنرانان این دیدار بودند که به بیان نقطه نظرات خود و خدمات دولت سیزدهم در دوران مسئولیت رئیس جمهور شهید پرداختند.

منبع: آستان نیوز

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->