صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

در آستانه عید غدیر خم، این هنرمندان با عشق و ارادت خود، بار دیگر شکوه و عظمت گنبد این بارگاه ملکوتی را احیا می‌کنند و نغمه عشق و ارادت را در دل زائران طنین‌انداز می‌کنند.

به گزارش شهرآرانیوز، این قطرات که بر گنبد بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) می‌نشینند، حامل نجوا‌های دل‌های عاشق و ارادتمند هستند، اما گذر زمان و همنشینی با گرد و غبار، نیاز به نو شدن و پرداخت دوباره را در این گنبد نورانی آشکار می‌کند.

به همین منظور، خادمان هنرمند و عاشق سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی، دستان خود را به کار می‌گیرند تا بار دیگر، شکوه و عظمت این گنبد بی‌نظیر را به رخ آسمان بکشند.

از سی‌ام خرداد، تیمی متشکل از ۱۲ نفر از این خادمان هنرمند، با ظرافت و عشق، عملیات شست‌وشو و پرداخت گنبد را آغاز می‌کنند.

این عملیات سه روز به طول خواهد انجامید و در نهایت، گنبد بارگاه منور امام رضا (ع) درخششی بی‌نظیر خواهد یافت و انعکاس‌دهنده عشق و ارادت زائران به این امام همام خواهد بود.

هنرمندان بخش طلاکاری سازمان عمران و نگهداری حرم مطهر رضوی، که سابقه‌ای درخشان در خلق آثار نفیس دارند، پیش از این نیز مفتخر به ساخت گلدسته‌های صحن پیامبر اعظم (ص)، درب طلای رواق دارالسیاده و پرداخت ایوان‌های طلا در صحنین حرم مطهر و پرداخت ضریح مطهر حضرت رضا (ع) بوده‌اند.

اکنون، در آستانه عید غدیر خم، این هنرمندان با عشق و ارادت خود، بار دیگر شکوه و عظمت گنبد این بارگاه ملکوتی را احیا می‌کنند و نغمه عشق و ارادت را در دل زائران طنین‌انداز می‌کنند.

گنبد بارگاه امام رضا (ع)، تنها یک گنبد طلا نیست، بلکه نمادی از عشق و ارادت میلیون‌ها انسان به خاندان عصمت و طهارت است. شست‌وشو و پرداخت این گنبد، اقدامی ارزشمند برای پاسداشت این عشق و ارادت و تجدید میثاق با امام رضا (ع) است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.