فضاآرایی ویژه حرم مطهر امام‌رضا(ع) به مناسبت دهه ولایت و عید سعید غدیر خم حرص پسندیده و ناپسند در اخلاق رضوی برپایی جشن بزرگ «بابا علی» با حضور ۳۱ هزار یتیم در استان‌های کشور ۱۲ خادم هنرمند مشغول شستشو و پرداخت گنبد رضوی (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) تصاویری زیبا از کتیبه جدید صحن گوهرشاد در آستانه عید غدیر (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) همایش بزرگداشت روز بسیج اساتید برگزار شد | تشکیل شبکه اساتید بسیجی خراسان‌رضوی کتاب «تواضع»، دومین جلد از مجموعه اخلاق توحیدی، منتشر شد با میراث شهدا چه می‌کنیم؟! آیت‌الله مکارم‌شیرازی از بیمارستان مرخص شد (۳۰ خرداد ۱۴۰۳) آفرین بر نظر پاک خطاپوشش باد! مروری بر ادعیه و احادیثی که از امام علی (ع) برای ما به جا مانده است| باب‌الرَّحمه، دری که بسته نمی‌شود آغاز عملیات تنظیف گنبد منور حرم امام‌رضا‌(ع) به‌مناسبت عید سعید غدیرخم + تصاویر آخرین خبر‌ها از وضعیت جسمانی آیت‌الله مکارم‌شیرازی (۲۸ خرداد ۱۴۰۳) اعلام برنامه‌های حرم مطهر رضوی در عید سعید قربان مضجع شریف امام رضا (ع) در آستانه دهه «ولایت و امامت» غبارروبی شد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳) استقبال از «نوای مهر هشتم» | طرح تولید کتاب صوتی در کتابخانه حرم مطهر آغاز شد (۲۷ خرداد ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

کتاب «تواضع»، دومین جلد از مجموعه اخلاق توحیدی، منتشر شد

  • کد خبر: ۲۳۴۵۱۱
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۱
کتاب «تواضع»، دومین جلد از مجموعه اخلاق توحیدی، منتشر شد
کتاب «تواضع» دومین جلد از مجموعه اخلاق توحیدی است که به تازگی از سوی موسسه جوانان آستان قدس رضوی منتشر و به بازار نشر عرضه شده است.

به گزارش شهرآرانیوز، مجموعه اخلاق توحیدی، گامی برای ارائه دانش اخلاق به نسل نو، در قالبی نوین است، جلد دوم از این مجموعه، به یکی از زیربنایی‌ترین مباحث اخلاقی اختصاص پیدا کرده است؛ تواضع، مادر آداب معاشرت اسلامی و پایه همه رفتار‌های اجتماعی که در سلوک‌الی‌اللّه هم تاثیر ویژه‌ای دارد.

بدون اصلاح اخلاق، رسیدن به خدا ممکن نیست، اما اگر مفاهیم اخلاقی برای ما شفاف‌سازی نشوند، فلسفه‌شان را درک نکنیم و راهکار‌های عملی پیاده‌سازی صفات خوب اخلاقی را ندانیم، راه بسیار دشوار و چه بسا ناممکنی پیش‌رو داریم.

کتاب «تواضع» به شرحی درباره مفهوم تواضع، مادر اخلاق معاشرت و پایه تمام رفتار‌های اجتماعی، تشخیص مرز تواضع و ذلت و نمونه‌های کاربردی_عملیاتی تواضع می‌پردازد.

این کتاب از تعریف تواضع، مراحل آن و فلسفه‌اش آغاز می‌کند، راهکار‌های ایجاد و تثبیت تواضع را با رویکردی کاربردی بیان می‌کند و با تعریف عزت و ذلت و واضح کردنِ مرز‌های عزت و ذلت با تکبر و تواضع، پایان می‌یابد.

چند نمونه از سوالاتی که با مطالعه کتاب تواضع، پاسخ‌شان را خواهیم یافت: تواضع چیست؟ تکبّر و عُجب یعنی چه؟ چرا باید خود را از دیگران پایین‌تر ببینیم؟ ارزش انسان‌ها به چیست؟ چطور هر یک از ما، هم ارزشمند هستیم و هم از دیگران بهتر نیستیم؟ چطور می‌توانیم متواضع باشیم؟

تواضع یک حال قلبی‌ست یا یک عمل ظاهری؟ اگر نباید خود را از دیگران بالاتر دید، چرا گاهی اهل‌بیت علیهم‌السلام، خود را ستایش می‌کردند؟ یعنی انسان متواضع باید همیشه پایین مجلس بنشیند و در برابر همه خم و راست شود؟ چطور مؤمن باید هم عزت داشته باشد و هم متواضع باشد؟ 

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->