صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

ابراز رضایت پیونگ یانگ از نتایج سفر پوتین به کره شمالی

  • کد خبر: ۲۳۴۷۰۱
  • ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۷
کاردار سفارت کره شمالی در مسکو چهارشنبه از نتایج سفر ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه به کره شمالی ابراز رضایت و اعلام کرد که ۲ کشور همکاری‌های راهبردی را گسترش خواهند داد.

به گزارش شهرآرانیوز، «لی یونگ زین» کاردار سفارت کره شمالی در مسکو گفت: امروز دیدار و مذاکراتی تاریخی میان رهبران کشورهای ما برگزار شد. در نتیجه این ملاقات یک پیمان قدرتمند میان ۲ کشور به وجود آمد.

کاردار سفارت کره شمالی در پیونگ یانگ با بیان اینکه «ما از نتایج این سفر بسیار راضی هستیم» ابراز امیدواری کرد که هیات روسی در این سفر «اوقات خوش و سودمندی» را تجربه کرده باشند.

هیات‌های روس و کره شمالی چهارشنبه پس از مذاکرات کیم جونگ اون و پوتیک یک پیمان مشارکت راهبردی جامع و چند توافقنامه بهداشتی، آموزشی و علمی و عمران امضا کردند.

پوتین پس از دیدار با کیم تاکید کرد: مسائل امنیتی و بین المللی بخش بزرگی از مذاکرات با کیم را به خود اختصاص داد. روسیه توسعه همکاری‌های نظامی-فنی با کره شمالی را بر اساس این توافق رد نمی‌کند.

کیم جونگ اون هم توافق روسیه و کره شمالی را نشان دهنده یک جهان چند قطبی جدید توصیف کرد که عاری از هژمونی، سلطه و خشونت خواهد بود. وی تاکید کرد که دوستی بین مسکو و پیونگ یانگ احساسات واقعا عمیقی را در او ایجاد می‌کند.

کیم افزود: من شک ندارم که این (توافق) به یک نیروی محرکه برای تسریع ایجاد یک جهان چند قطبی جدید تبدیل خواهد شد.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.