حمله به یکی از ستاد‌های انتخاباتی در مشهد با کوکتل مولوتف گزارش کامل از دومین مناظره تلویزیونی کاندیدا‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳ + فیلم (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) بازهم حمله آمریکا و انگلیس به یمن | «الحدیده» تاوان مبارزه با صهیونیست‌ها را می‌دهد منابع خبری از بازداشت وزیر خارجه پیشین تاجیکستان خبردادند استاندار خراسان رضوی بر ضرورت همراهی اصحاب رسانه برای برگزاری باشکوه انتخابات تاکید کرد تعداد شهدای جنگ در غزه به ۳۷ هزار و ۴۳۱ نفر رسید جوادی‌حصار: نظام جمهوری اسلامی پزشکیان را به خوبی می‌شناسد | مردم رئیس جمهوری می‌خواهند که برای همه به میدان بیاید پخش زنده دومین مناظره نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین سرپرست وزارت خارجه ایران: اسرائیل هرچه بیشتر تهدید کند، بیشتر در باتلاق جنایت‌هایش گرفتار می‌شود مخبر: شهید رئیسی ارتباط ما با کشور‌های منطقه را تقویت کرد روسیه از آمادگی غرب برای برکناری زلنسکی خبر داد دانش‌آموزان، ناظران افتخاری انتخابات می‌شوند | آغازبه‌کار قرارگاه دانش‌آموزی «۱۴صفر۳» در خراسان‌رضوی پوتین در ویتنام تقویت روابط راهبردی با این کشور را از اولویت‌های روسیه دانست وزارت خارجه حق ایران برای پاسخ به اقدام خصمانه کانادا را محفوظ می‌داند تشکیل ۶۰ درصد شعبه‌های اخذ رأی مشهد در مراکز آموزشی اخلاق انتخاباتی برای نامزد‌ها و حامیان دومین مناظره تلویزیونی کاندیدا‌های انتخابات ریاست‌جمهوری امشب (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) سفر محمدجواد ظریف به مشهد لغو شد (۳۱ خرداد ۱۴۰۳) نامه سفیر ایران به شورای امنیت سازمان ملل درمورد اتهامات بی اساس آمریکا درباره یمن تظاهرات گسترده خانواده اسرا در مقابل کنست تل آویو
سرخط خبرها

پوتین: معاهده با کره‌شمالی کمک متقابل را در صورت حمله فراهم می‌کند

  • کد خبر: ۲۳۴۵۸۳
  • ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۰
پوتین: معاهده با کره‌شمالی کمک متقابل را در صورت حمله فراهم می‌کند
رئیس‌جمهور روسیه امروز (چهارشنبه) پس از مذاکرات در پیونگ‌یانگ گفت، معاهده جدیدی که بین کره‌شمالی و روسیه امضا شده است، «کمک متقابل» را در صورت مواجهه هر یک از این کشور‌ها با تجاوز فراهم می‌کند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ ولادیمیر پوتین و کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی امروز در جریان سفر پوتین به کره‌شمالی توافقنامه مشارکت راهبردی را امضا کردند.

به گزارش خبرگزاری‌های روسی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پس از امضای این معاهده گفت: معاهده مشارکت جامعی که امروز امضا شد، از جمله کمک‌های متقابل در صورت تجاوز به یکی از طرف‌های این معاهده را فراهم می‌کند.

در این زمینه، رهبر روسیه به اظهارات آمریکا و دیگر کشور‌های ناتو درباره تامین سامانه‌های تسلیحاتی با دقت بالا، هواپیما‌های اف-۱۶ و سایر تسلیحات و تجهیزات مشابه برای حمله به خاک روسیه اشاره کرد. پوتین گفت: این تنها یک بیانیه نیست، بلکه در حال حاضر نیز اتفاق می‌افتد و همه اینها نقض فاحش محدودیت‌هایی است که کشور‌های غربی در چارچوب انواع تعهدات بین‌المللی به عهده گرفته‌اند.

پس از استقبال گرم کیم جونگ اون، رهبر کره‌شمالی از ولادیمیر پوتین که به این کشور سفر کرده ۲ طرف حدود ۲ ساعت با یکدیگر گفت‌وگوی رو در رو داشتند.

پوتین و کیم جونگ اون در این دیدار توافقنامه مشارکت راهبردی جامع را امضا کردند. رئیس‌جمهور روسیه روز سه‌شنبه پیش از سفر به کره‌شمالی، حکم پیمان همکاری استراتژیک با پیونگ‌یانگ را امضا کرده بود.

رهبر کرملین همچنین در سخنانش گفت: مانور‌های جنگی ایالات متحده و شرکا در آسیا آشکارا رویرد خصمانه در قبال کره‌شمالی دارد. چنین اقداماتی صلح و ثبات در شبه‌جزیره کره را تضعیف و امنیت همه کشور‌های جنوب شرق آسیا را تهدید می‌کند.

پوتین تاکید کرد که «پروپاگاندای خسته غربی» در آسیا در حال شکست است. او گفت، نظام تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل که توسط ایالات متحده علیه کره‌شمالی راه‌اندازی شده است، باید بازنگری شود.

ولادیمیر پوتین افزود: ما با تحریم‌ها و محدودیت‌های سیاسی مخالفیم. این اقدامات غیرقانونی تنها در خدمت بی‌ثبات کردن نظام سیاسی و اقتصادی جهانی است. این اقدامات نامشروع تنها به بی‌ثباتی نظام سیاسی و اقتصادی جهانی کمک می‌کند.

به گفته پوتین، روسیه و کره‌شمالی سیاست خارجی مستقلی را دنبال می‌کنند و مورد باج‌گیری قرار نخواهند گرفت.

رئیس‌جمهور روسیه تاکید کرد: مسکو همکاری نظامی-فنی با کره‌شمالی را مستثنی نمی‌کند. مسکو و پیونگ‌یانگ همچنین توافقنامه‌هایی را در زمینه همکاری در مراقبت‌های بهداشتی، پزشکی و علم امضا کردند. همچنین در مورد شرایط ساخت یک پل مرزی که ۲ کشور را به هم متصل می‌کند، توافق شده است. روسیه و کره‌شمالی متعهد به تعمیق همکاری‌های دوجانبه هستند.

پوتین تاکید کرد: روسیه و کره‌شمالی به مقابله با «اختناق تحریم‌ها» که توسط غرب به‌عنوان ابزاری برای حفظ هژمونی خود استفاده می‌شود، ادامه خواهند داد.

پوتین از کره‌شمالی و شخصا کیم جونگ اون برای سازماندهی تعطیلات برای فرزندان شرکت‌کنندگان کشته‌شده در عملیات ویژه تشکر کرد.

از سوی دیگر رهبر کره‌شمالی هم تاکید کرد: معاهده مشارکت راهبردی جامع بین روسیه و کره‌شمالی ماهیت صلح‌آمیز و دفاعی دارد. من شک ندارم که این امر به نیروی محرکه‌ای تبدیل خواهد شد که ایجاد دنیای چندقطبی جدید را سرعت می‌بخشد.

کیم جونگ اون روسیه را «صادق‌ترین دوست و رفیق» و پوتین را «عزیزترین دوست مردم کره» خواند و گفت: دوستی بین کره‌شمالی و روسیه احساسات واقعا عمیقی را در من ایجاد می‌کند.

به گفته رهبر کره‌شمالی، توافقنامه مشارکت استراتژیک بین فدراسیون روسیه و کره‌شمالی شامل توسعه همکاری در زمینه‌های اقتصادی، سیاسی و نظامی است. کیم گفت: توافق بین روسیه و کره‌شمالی بر «دنیای چند قطبی جدید که عاری از هژمونیسم، سلطه و خشونت خواهد بود» تاکید می‌کند.

کیم جونگ اون گفت: در این لحظه که تمام دنیا به پیونگ‌یانگ، جایی که مأموریت دوستی از روسیه رسیده است، توجه زیادی دارند، من در کنار رفقای روسی، صادق‌ترین دوستان و رفقای ما، در این سالن تشریفاتی ایستاده‌ام.

به گزارش تاس، کیم گفت ۲ کشور «قوی‌ترین توافق» را امضا کرده‌اند که با «آینده‌نگری برجسته عزیزترین دوست مردم کره»، پوتین، ممکن شده است. کیم جونگ اون تاکید کرد که انعقاد «قوی‌ترین توافق» جدید بین روسیه و کره‌شمالی بدون «آینده‌نگری برجسته» و عزم پوتین غیر قابل تصور خواهد بود.

پوتین در ادامه این گفت‌وگوی مطبوعاتی، ابراز اطمینان کرد که مذاکرات با کیم جونگ اون به تقویت امنیت در منطقه کمک خواهد کرد. کیم جونگ اون هم تاکید کرد که «این توافق دوستی مشترک بین روسیه و کره‌شمالی را نشان می‌دهد و ما متعهد به انجام وظایف تحت این توافق خواهیم بود.»

رهبر کره‌شمالی به نقش روسیه در جهان اشاره کرد و از عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین حمایت کامل کرد.

کیم جونگ اون تاکید کرد: دولت جمهوری دموکراتیک خلق کره از ماموریت و نقش مهم فدراسیون روسیه قوی در حفظ ثبات و تعادل استراتژیک در جهان قدردانی می‌کند و همچنین حمایت و همبستگی کامل خود را با دولت، ارتش و مردم روسیه در اجرای عملیات نظامی ویژه در اوکراین برای حفاظت از حاکمیت، منافع امنیتی و همچنین تمامیت ارضی اعلام می‌کند.

او افزود که وضعیت در جهان به سرعت در حال تغییر است و در این شرایط پیچیده‌تر می‌شود، پیونگ‌یانگ قصد دارد ارتباطات راهبردی با مسکو را تقویت کند. کیم جونگ اون اطمینان داد که کره‌شمالی بدون قید و شرط از همه سیاست‌های روسیه حمایت خواهد کرد.

منبع: ایسنا

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->