صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

شهردار مشهد گفت: این آمادگی وجود دارد تا در قالب یک اقدام مشترک دبیرخانه تصویر ایران آینده را با همکاری مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری با محوریت مشهد مقدس راه اندازی کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندرشریف در دیدار با مصطفی زمانیان؛ رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، اظهار کرد: در نظر داریم برای برندسازی شهری مشهدمقدس بر اساس دال مرکزی مضجع شریف ومنور امام‌رضا (ع) وفرهنگ رضوی اقداماتی را برای ایجاد زیرساخت‌های لازم و برگزاری رویداد‌های مستمر بین‌المللی انجام دهیم. همچنین می‌توانیم تهیه بسته‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی با رویکرد تمدن‌سازی نوین ایرانی_ اسلامی را با بهره‌گیری از توسعه نوآوری به عنوان یک الگوی توسعه خلاق‌محور به صورت اقداماتی کوتاه مدت، میان و بلندمدت در دستور کار قرار دهیم.

وی افزود: ایجاد هاب دیپلماسی شهری کشور، برندسازی مشهدالرضا جهانشهر برکت وکرامت بعنوان شهر جهانی صنایع خلاق و... از اهم برنامه‌های برندساز ما در  این ارتباط است، توجه ویژه به حوزه توس برای بازسازی هویت حماسی ایرانیان و ایجاد ارتباط پایدار با کشور‌های فارسی زبان و همچنین اقلیت فارسی زبان سایر کشور‌ها از دیگر دستور کار‌های ویژه شهرداری مشهد در این زمینه خواهد بود.

شهردار مشهد: به طور مثال در این مقوله تمامی اقدامات برای پشتیبانی از سازمان "آی‌تا" به عنوان سازمان‌های کشور‌های فارسی زبان را در دستور کار قرار داده و ساختمانی را تجهیز و به این سازمان اختصاص داده، اما به دلیل پیگیری نکردن وزارت محترم ارشاد به عنوان متولی کمیته فرهنگی کمیسیون ملی اکو تاکنون دبیر کلی برای این سازمان تعیین نکرده است.

قلندر شریف ادامه داد: براساس مطالعات صورت گرفته در حوزه «دی ان‌ای هویتی» مشهد مقدس؛ اساسا بازتولید هویتی ایران، در ادوار مختلف با منشا خراسان انجام شده است.شهر سئول در کره جنوبی، استانبول در ترکیه، کازان در روسیه، حیدرآباد در هندوستان و گانجو در چین را می‌توان به عنوان مثال یادآور شد؛ در همین چهارچوب شهرداری مشهد با اصلاح ساختار خود و ایجاد مرکز دیپلماسی شهری، دو حوزه دیپلماسی شهری و  برندسازی شهری با رویکرد برنامه عملیاتی میان مدت را در دستور کار ویژه خود قرار داده است.

وی در نهایت تاکید کرد: با عنایت به این مسئله که یکی از کمیته‌های اصلی و مصوب شهرداری مشهد به صورت ویژه به برندسازی شهری اختصاص یافته که یکی از افق‌های ویژه آن بازاریابی بین‌المللی با هویت ایرانی_ اسلامی در چهارچوب برندسازی ملی است، این آمادگی وجود دارد تا در قالب یک اقدام مشترک دبیرخانه تصویر ایران آینده را با همکاری مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری با محوریت مشهد مقدس راه اندازی کنیم.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.