دعوت شهردار مشهد از زائران و مجاوران امام رضا(ع) برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری دعوت شورای اسلامی شهر مشهد مقدس به حضور در انتخابات ریاست جمهوری تمام واحد‌های اقامتی مشهد هیچگونه افزایش قیمتی در تابستان نخواهند داشت فوت پاکبان مشهدی براثر بی‌احتیاطی یک موتورسوار (۷ تیر ۱۴۰۳) اعمال‌قانون ۲۷۹۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۷۵ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۷ تیر ۱۴۰۳) رکورد پرواز‌های فرودگاه مشهد با ۲۳۲ پرواز در یک روز، شکست رفع خطر از گود‌های پرخطر مشهد در دستورکار مدیریت شهری مشهد، مهیای نهضت جدید آسفالت ترافیک سنگین در میدان‌های فهمیده و استقلال و تقاطع شهید کامیاب | موتورسوار بر اثر واژگونی موتورسیکلت جان باخت (۷ تیر ۱۴۰۳) محلات مشهد مهمان محبان علی (ع) بودند نرخ مراکز اقامتی خراسان‌رضوی به صورت گسترده اطلاع‌رسانی شود ترافیک سنگین در محدوده مجموعه شهید بهشتی، میدان جانباز و تقاطع خیام مشهد (۶ تیر ۱۴۰۳) اجتماع هواداران قالیباف در مشهد محدودیت ترافیکی ایجاد کرد (۶ تیر ۱۴۰۳) قطارشهری مشهد: در خردادماه امسال، بیش‌از ۷ میلیون و ۷۹۴ هزار سفر انجام شده است در خردادماه امسال، به بیش‌از ۲ میلیون زائر و مجاور در پایانه‌های مسافربری خدمت‌رسانی شده است شهروند خبرنگار | درخواست نصب نیمکت و سایبان برای ایستگاه اتوبوس رضا شهر در مشهد+ پاسخ اعمال‌قانون هزار و ۸۸۷ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۵نفر در تصادفات مصدوم شدند (۶ تیر ۱۴۰۳) کیفیت هوای مشهد در آستانه هشدار آلودگی (۶ تیر ۱۴۰۳) زمین‌های رهاشده رباط طرق مشهد پارکینگ می‌شود ترافیک سنگین در چهار ضلع میدان‌های فردوسی، استقلال و جهاد | اتخاذ تمهیدات ترافیکی لازم برای حضور نامزد‌ها در مشهد (۶ تیر ۱۴۰۳)
سرخط خبرها

شهردار مشهدمقدس خبر داد: ارائه ۴۰۰ خدمت شبانه‌روزی برای زائر و مجاور در مشهد

  • کد خبر: ۲۳۵۱۸۹
  • ۰۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۹
شهردار مشهدمقدس خبر داد: ارائه ۴۰۰ خدمت شبانه‌روزی برای زائر و مجاور در مشهد
شهردار مشهد با اشاره به خدمات گسترده شهرداری به مردم، بیان کرد: در شهری زندگی می‌کنیم که در آن بیش از ۴۰۰ خدمت ارائه می‌شود. به ازای برخی از این خدمت‌ها، در استان یک اداره‌کل وجود دارد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمدرضا قلندرشریف با بیان اینکه فلسفه وجودی مشهد با دیگر شهر‌های کشور متفاوت است، گفت: معمولا اقتصاد، توریست‌پذیری، آب و هوا و موقعیت جغرافیایی فلسفه وجودی یک شهر است، اما فلسفه وجودی مشهد، شکل گرفتن بر کرانه خورشید ولایت عالم آل محمد است و تاریخ ایجاد مشهد، همان تاریخ شهادت امام رضا (ع) است.

وی در اردوی بصیرتی «رایحه خدمت» ویژه کارمندان تراز انقلاب اسلامی شهرداری مشهد، با گرامی‌داشت یاد و خاطره شهید رئیسی و شهدای خدمت، افزود: شهر‌هایی با قدمت هزاران ساله داریم که یا از بین رفته‌اند و یا همان شهر کوچکی که بوده‌اند، باقی مانده‌اند، اما مشهد با وجود اینکه قدمت زیادی ندارد، اما رشد و عظمت بسیار زیادی پیدا کرده است و به عنوان نگین ایران اسلامی و جهانشهر برکت و کرامت می‌درخشد.

شهردار مشهد با بیان اینکه در این شهر، شهروند، مسافر و گردشگر معنایی ندارد، تصریح کرد: برای مشهد سه واژه زائر و مجاور و خادم معنا دارد و شما جزو خادمان بارگاه رضوی هستید.
قلندر شریف با اشاره به خدمات گسترده شهرداری به مردم، بیان کرد: در شهری زندگی می‌کنیم که در آن بیش از ۴۰۰ خدمت ارائه می‌شود. به ازای برخی از این خدمت‌ها، در استان یک اداره‌کل وجود دارد.

خدمت بدون فراخوان برای مردم

وی گفت: مشهد علاوه بر ۳۰ میلیون زائر داخلی، همه ساله میزبان ۴ میلیون زائر خارجی نیز هست و مدیریت این امور توسط خانواده بزرگ شهرداری صورت می‌گیرد. وی با بیان اینکه شهرداری‌ها تنها دستگاه‌هایی هستند که کارکنان آنها باید به صورت شبانه‌روز آماده خدمت به مردم باشند، تصریح کرد: البته خدمت‌رسانی در شهرداری مشهد بسیار بیشتر از دیگر شهرداری‌هاست و بسیاری از همکاران ما حتی بدون فراخوان و قبل از مدیران، برای خدمت حاضر هستند.

شهردار مشهد با اشاره به پیچیدگی و سختی‌های خدمت در مشهد ادامه داد: مشهد زیر ذره‌بین دوست و دشمن است؛ هر نکته مثبتش باعث خوشحالی دوستان است و هر نکته منفی توسط دشمنان انقلاب و اسلام بیش از اندازه بزرگ می‌شود. وی از خدمت در مجموعه شهرداری با تعبیر خدمت با جان و دل یاد کرد و گفت: بخش‌های امداد، آتش‌نشانی، بحران و ... از جمله بخش‌هایی است که بسیاری افراد توان انجام آن را ندارند و به عنوان مثال در لحظه وقوع آتش که همه از آن فرار می‌کنند، آتش‌نشان‌ها به دل آتش می‌زنند؛ بنابراین برای ارائه بسیاری از خدمات در شهرداری، سود و زیان مادی مطرح نیست.

وی با قدردانی از مجموعه ۳۲ هزار کارکنان شهرداری مشهد گفت: خدمت در شهرداری مشهد در حقیقت خدمت به هشتاد میلیون ایرانی است.

مشهد برند خدمت‌رسانی به زائران

قلندر شریف با بیان اینکه مشهد در بسیاری از حوزه‌ها در کشور برند و مطرح است، گفت: «استقبال از بهار» مشهد در کل کشور جایگاه ویژه‌ای دارد. بسیاری از زائران منتظرند یک اتفاق ویژه را برای مشهد ببینند. امسال خدمت‌رسانی به زائران از همه سال‌های گذشته ویژه‌تر بود؛ فضای سبز، نظافت شهر، تمیزی، گل‌آرایی، المان‌ها و جشنواره نور کوهسنگی بسیار ویژه بود و در مجموع، در حوزه خدمات شهری، مشهد شهری بسیار شاخص در کشور و تنها شهری است که خوشه صنعتی از مرحله جمع‌آوری تا بازیافت زباله را در بخش‌های مختلف دارد.
وی ادامه داد: مشهد در حوزه حمل‌ونقل و هوشمندسازی نیز برند اول کشور است.

وی در ادامه با اشاره به خدمات ارائه شده دیگر در مشهد بیان کرد: در مرحله اول و دوم انتخابات مجلس نیز شهرداران مناطق ما رئیس حوزه انتخاباتی سیزده ناحیه بودند. در ماجرای سیل اخیر نیز شاهد بودید در بارانی که دوره بازگشتش ۲۰۰ ساله است، کار به بهترین شیوه اداره شد. در تشییع پیکر شهدای خدمت نیز کار به گونه‌ای مدیریت شد که خون از دماغ کسی نیامد و کار بدون حادثه انجام شد. شاهد بودیم که در ۲۴ ساعت کل نرده‌های بی‌آرتی و شیشه ایستگاه‌های اتوبوس جمع‌آوری و پس از پایان تشییع ۳ میلیونی، دوباره و در کمترین زمان ممکن به جایگاه اولیه بازگردانده شد.

در ابتدای این مراسم نیز فرمانده حوزه مقاومت بسیج شهرداری مشهد گفت: خیلی‌ها نمی‌دانند که شهرداری چه خدمات زیادی را به مردم ارائه می‌دهد و معمولا کمتر به نقاط قوت کار شهرداری پرداخته شده است. 

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد هاشمی افزود: بسیج برخود وظیفه می‌داند تا از کارمندانی که دلسوزانه پای کار انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند و در مجاورت امام رضا (ع) هم و غمی جز خدمت ندارند تقدیر کند. کارمند تراز انقلاب نیز تمام تلاشش خدمت به خلق و رضایت خداوند است.

وی ادامه داد: کارمندان نمونه باید از این پس بیشتر از گذشته برای کار دلسوز باشند. تا چشم بر هم بگذاریم سی سال خدمت تمام می‌شود و در این مدت باید در کار‌ها و خدمت به مردم مراقبت ویژه داشته باشیم تا رضای خداوند را به دست آوریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->