صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

۶۰۰ مکبر نوجوان و جوان در برگزاری مراسم اقامه نماز در حرم مطهر رضوی مشارکت دارند.

به گزارش شهرآرانیوز، رئیس اداره نماز حرم مطهر رضوی گفت: روزانه قریب به ۲ هزار و ۵۰۰ خادم از خدام بارگاه منور رضوی از یک ساعت و نیم قبل از اذان صبح به زائران و نمازگزاران خدمت‌رسانی می‌کنند.

حجت الاسلام بیناباجی گفت: این خادمان وظایفی همچون فرش‌اندازی، نظم‌دهی به صفوف نمازو توزیع مهر و پاسخگویی به سوالات شرعی نمازگزاران را بر عهده دارند.

وی همچنین از حضور ۶۰۰ مکبر نوجوان و جوان در حرم مطهر رضوی برای اقامه اذان و اقامه نماز خبر داد و گفت: این نوجوانان و جوانان با گذراندن دوره‌های آموزشی، آمادگی لازم را برای مکبری در حرم مطهر رضوی کسب کرده‌اند.

رئیس اداره نماز به فعالیت‌های مرکز تخصصی نماز در حرم مطهر رضوی اشاره کرد و افزود: این مرکز با هدف ارتقای سطح آگاهی و دانش دینی زائران و نمازگزاران در زمینه نماز در شبستان نهاوندی مسجد جامع گوهرشاد، فعالیت می‌کند.

بیناباجی بیان کرد: از جمله برنامه‌های این مرکز می‌توان به بیان ثواب و فضیلت نماز، برگزاری نماز با نوافل، کارگاه‌های تصحیح قرائت نماز، مشاوره نماز و پرسمان نماز اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: مرکز تخصصی نماز برنامه‌های ویژه‌ای برای تشویق نوجوانان و جوانان به نماز دارد. این برنامه‌ها شامل کارگاه‌های آموزشی، مسابقات فرهنگی و مذهبی، و جلسات مشاوره‌ای است که با هدف جذب جوانان به نماز و ارتقای سطح دینی آنها، برگزار می‌شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.