پروژه توسعه فضا‌های خدمات زائر و ساماندهی نمای میدان قبله حرم مطهر رضوی افتتاح شد اولویت ماموریت‌های آستان قدس رضوی، حرم مطهر رضوی و خدمت به زائر است تهیه ۱۰۶ هزار دست لباس گرم در پویش ملی «هبه» برای کمک به مردم مظلوم لبنان گشاده دست باش | توصیه‌های ائمه اطهار (ع) درباره پرداخت بدهی فراخوان ثبت‌نام حج تمتع تا دو روز آتی| هزینه هنوز مشخص نیست تولیت آستان قدس رضوی: جوانان نخبه، بزرگ‌ترین فرصت و ثروت کشور هستند اهدای ۱۲ النگوی طلا به جبهه مقاومت از سوی مادر یک شهید آماده‌سازی ۱۰ هزار بسته معیشتی و فرهنگی ویژه مردم غیور و مقاوم لبنان اعلام فراخوان انتخاب قاری و مؤذن در حرم امام‌رضا(ع) از دختران نوجوان قرآنی در حرم امام‌رضا(ع) تقدیر شد تولیت آستان قدس رضوی: بیانیه مجمع موسوم به محققین و مدرسین در رسمیت شناختن اسرائیل مایه تأسف است مولوی عبدالحمید: ما باید در کنار هم شهید شویم + فیلم علیرضا بیات رئیس سازمان حج و زیارت شد اعلام ویژه‌برنامه‌های حرم امام‌رضا (ع) به مناسبت روز دانش‌آموز (۱۳ آبان ۱۴۰۳) حمایت دختران نوجوان هنرمند مشهدی از فلسطین در حرم امام‌رضا(ع) شرط اول و آخر خداشناسی بررسی آثار معادباوری بر سبک زندگی | ایمان قلبی به زندگی پس از مرگ تولد یک بچه شیر کاش قدر مشهدی بودن را بدانیم! درباره پرده «توپ بندی» حرم امام رضا (ع) و هنرمند نقاش آن
سرخط خبرها

فراخوان چهارمین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) منتشر شد + جزئیات

  • کد خبر: ۲۳۵۴۸۹
  • ۰۴ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۹
فراخوان چهارمین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) منتشر شد + جزئیات
رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی از انتشار فراخوان چهارمین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای امام رضا (ع) خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز، محسن هوشمند در تشریح محور‌های جشنواره چهارم گفت: محور‌های موضوعی این جشنواره شامل سیره رضوی، زائر و زیارت، وقف و نذر، خدمت رضوی، هویت مشهدالرضا (ع) و جهاد تبیین است.

وی ادامه داد: امسال در محور خدمت رضوی در کنار ترویج خدمت کریمانه به نیازمندان به نام مبارک امام رضا (ع) و بازنمایی منش خادمانه خدام ویژه علی بن موسی‌الرضا (ع)، نگاه به محتوا‌های خادم‌الرضا (ع)؛ شهید ابراهیم رئیسی نیز در نظر گرفته شده است.

دریافت آثار در ۶ بخش اصلی

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی همچنین به بخش‌های چهارمین جشنواره بین‌المللی رسانه‌ای امام رضا (ع) اشاره کرد و گفت: با توجه به گسترش رسانه‌ها، آنها را در چندین گروه تقسیم کرده‌ایم که نخستین آنها رسانه‌های خبری و تحلیلی هستند؛ این گروه می‌توانند در موضوعات خبر، گزارش، مصاحبه، سرمقاله، مقاله و یادداشت مطبوعاتی، گزارش خبری رادیویی، گزارش خبری تلویزیونی و اینفوگرافیک در این جشنواره شرکت کنند، هچنین بخش ویژه «تیتر» برای این رسانه‌ها در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: دومین گروه رسانه‌های مجازی هستند که در بخش‌های صفحه و کانال در شبکه‌های اجتماعی، پادکست ویژه فضای مجازی (منتشر شده در بستر‌های پادکستی) وگزارش ویدئویی ویژه فضای مجازی (خبری یا غیرخبری) در این جشنواره شرکت کنند.

هوشمند افزود: سومین گروه برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی‌اند که این گروه با تمرکز بر تولیدات رسانه‌های صوتی و تصویری با تأکید بر محتوا‌های تولید و پخش شده در رسانه ملی و شبکه‌های تلویزیونی برون‌مرزی و بین المللی، سکو‌ها (پلتفرم‌های) ویدئویی و تلویزیون‌های اینترنتی می‌توانند در جشنواره شرکت کنند.

وی، برنامه رادیویی ترکیبی، نمایش رادیویی، برنامه تلویزیونی (ترکیبی، مسابقه و ...) و بخش ویژه شامل فیلم‌نامه، ایده و طرح تولیدات رادیویی و تلویزیونی را از جمله محور‌های مشخص شده برای بخش برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی چهارمین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) برشمرد.

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی همچنین از فیلم کوتاه، مستند و نماهنگ به عنوان چهارمین گروه نام برد و گفت: این گروه می‌توانند آثار خود را در بخش‌های فیلم کوتاه، مستند، پویانمایی و موشن‌گرافیک و نماهنگ به جشنواره ارسال کنند.

هوشمند با بیان اینکه پنجمین گروه جشنواره عکس خبری است که عکاسان در قالب تک عکس و گزارش تصویری می‌توانند آثار خود را ارسال کنند، گفت: ششمین گروه پویش مردمی نشر محتوای رضوی در شبکه‌های اجتماعی با هشتگ‌های #چهارشنبه_های_امام_رضایی  #همه_خادم_الرضاییم #آرام_جان‌ها  #امام_رضا  #ImamReza است که در این بخش تمام محتوا‌های درج شده رصد می‌گردد و بر اساس میزان بازدید، پسند و اظهارنظر‌های درج‌شده ارزیابی صورت می‌گیرد و باید هشتگ‌های مشخص شده در زیر پست درج شده باشد.
جایزه ویژه «احیای امر»

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه جایزه ویژه «احیای امر» در چهارمین جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) پیش‌بینی شده است، گفت: این بخش ویژه برای برجسته‌سازی نام و نشان حضرت رضا (ع) در گستره جهان اسلام در نظر گرفته شده است. آثار، محصولات و خدمات رسانه‌ای باکیفیت، اثربخش و جریان‌ساز با محوریت تبیین و ترویج معارف قرآن و احیاگر مکتب اهل بیت (ع) به‌ویژه سنت و سیره رضوی در هر قالب رسانه‌ای و به هر زبانی می‌توانند در این بخش شرکت کنند.

وی درباره نحوه ارسال آثار به جشنواره توضیح داد: تمام شرکت‌کنندگان باید با مراجعه به سایت جشنواره به نشانی mediafest.razavi.ir نسبت به تکمیل فرم ثبت نام اقدام کنند.

هوشمند افزود: ارسال آثار بخش رسانه‌های خبری و تحلیلی و فضای مجازی از طریق فایل و لینک در وب‌سایت جشنواره مقدور است که در صورت حجم بالای آثار در بخش رسانه‌های صوتی و تصویری (فقط آثاری که بیشتر از ۲۰۰ مگابایت است) علاوه بر تکمیل فرم در سایت، باید اثر در قالب ۲ نسخه دی‌وی‌دی به دبیرخانه جشنواره ارسال شود و یا فایل اثر و یا لینک نسخه آپلود شده آن از طریق پیام‌رسان‌ها همراه با توضیحات و مشخصات به شماره ۰۹۰۳۵۲۷۰۲۳۴ ارسال شود.

وی تاکید کرد: آثاری که در فاصله زمانی اول فروردین ۱۴۰۲ تا پایان مهلت ارسال اثر در یکی از نشریات، خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری (دارای مجوز) و شبکه‌های اجتماعی منتشر و یا در شبکه‌های داخلی و برون‌مرزی صداوسیما و یا شبکه‌های بین‌المللی و یا تلویزیون‌های اینترنتی و... پخش شده است در جشنواره شرکت داده می‌شوند.

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: هر نفر در هر یک از قالب‌های جشنواره حداکثر ۵ اثر می‌تواند ارسال کند که در صورت عدم رعایت تمامی آثار فرد مذکور از روند بررسی جشنواره حذف خواهد شد.

هوشمند آخرین مهلت ارسال آثار اول شهریور ماه ۱۴۰۳ و زمان برگزاری اختتامیه جشنواره و معرفی برگزیدگان را دی ماه اعلام کرد و گفت: اطلاع‌رسانی جشنواره، فرایند ثبت‌نام و ارسال اثر و همچنین معرفی آثار برگزیده از طریق وب‌سایت دبیرخانه جشنواره به نشانی mediafest.razavi.ir  انجام می‌شود.

حمایت از جریان تولیدات رسانه‌ای با نام مبارک امام رضا (ع)

رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی گفت: یکی از رویکرد‌های اصلی و وظایف راهبردی مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی، زمینه‌سازی، همراهی، حمایت و پشتیبانی از جریان تولیدات رسانه‌ای با نام مبارک امام رضا (ع) و موضوعات مرتبط با این امام بزرگوار است تا از این طریق این آثار روز به روز تقویت شده و به لحاظ کمی و کیفی توسعه پیدا کنند.

وی ارتقای کمی و کیفی محصولات رسانه‌ای با مضامین رضوی را از اصلی‌ترین اهداف برگزاری جشنواره رسانه‌ای امام رضا (ع) دانست و افزود: شناسایی، شبکه‌سازی و تعامل بیشتر با تولید و توزیع‌کنندگان محتوای رسانه‌ای مرتبط با فرهنگ و سیره رضوی در داخل و خارج از کشور؛ تعمیم و گسترش تولیدات رسانه‌ای مرتبط با سیره رضوی در بستر رسانه‌های گوناگون به‌ویژه رسانه‌های نوین و همچنین شبکه‌سازی و حمایت از پدیدآورندگان آثار رسانه‌ای رضوی از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->