صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

روشنک، مسئول برگزاری مسابقات لیگ برتر که به جای سهیل مهدی در راس کار قرار گرفته برنامه ریزی برای فصل آتی را بسیار دشوار می‌داند.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، طوفان مسابقات کار سازمان لیگ را برای برنامه‌ریزی لیگ بیست‌وچهارم سخت کرده است. بازی‌های تیم ملی در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی از یک طرف، ۲ سهمیه مستقیم استقلال و پرسپولیس و یک سهمیه پلی‌آف سپاهان در لیگ نخبگان و همچنین حضور تراکتور در لیگ سطح ۲ آسیا همه و همه باعث شده است تا سازمان لیگ چالش بزرگی برای برنامه‌ریزی لیگ بیست‌وچهارم و عدم تداخل مسابقات داشته باشد. امیرحسین روشنک مسئول برگزاری مسابقات سازمان لیگ که فصل قبل برنامه‌ریزی لیگ یک را برعهده داشت، امسال برنامه‌ریزی لیگ برتر را برعهده دارد و حالا به گفته خودش کار سختی برای برنامه‌ریزی مسابقات خواهد داشت.

او چالش اصلی سازمان لیگ را آماده‌سازی ورزشگاه‌ها برای ورود VAR دانست: «طبیعتاً کارمان برای برنامه‌ریزی فصل بعد خیلی سخت است. ۳ تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان امسال ۸ هفته درگیر لیگ نخبگان هستند و تیم تراکتورسازی هم درگیر سطح ۲ لیگ قهرمانان آسیا است که این موضوع و از طرفی بازی‌های تیم ملی در مقدماتی جام جهانی کارمان را برای برنامه‌ریزی به مراتب سخت‌تر از سال‌های قبل می‌کند. اما مسأله اصلی ما آماده‌سازی ورزشگاه‌ها و تدارکات لازم برای حضور VAR در استادیوم‌ها است که به خودی خود نیازمند فراهم شدن زیرساخت‌های لازم است. طبق برنامه‌ریزی قرار است ۲۵ مرداد لیگ برتر شروع شود، اما این موضوع ملزم به آماده‌سازی ورزشگاه‌ها است و اگر شرایط مهیا نشود مجبور به تعویق لیگ هستیم.» روشنک در پاسخ به این سؤال که با توجه به مسابقات زیاد و محدودیت‌های موجود چه برنامه‌ای برای زمان‌بندی مسابقات دارد، برنامه خاصی مطرح نکرد و گفت: «برنامه‌ریزی به بهترین شکل ممکن زمانی اتفاق می‌افتاد که محدودیت‌های موجود را نداشتیم و می‌توانستیم آخر هر هفته بازی برگزار کنیم. محدودیت‌های زیرساختی، ورود VAR و طوفان مسابقات همه چیز را به هم ریخته است، اما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم تا به بهترین شکل ممکن برنامه‌ریزی کنیم.»


به گفته او تاریخ سوپرجام باتوجه به شروع لیگ برتر مشخص خواهد شد: «سوپرجام حتماً برگزار خواهد شد، اما تاریخش به شروع لیگ برتر بستگی دارد. باتوجه به اینکه سپاهان باید در پلی‌آف لیگ نخبگان بازی کند نمی‌توانیم سوپرجام را قبل از شروع فصل جدید لیگ برتر برگزار کنیم، اما اگر لیگ به واسطه آماده نشدن ورزشگاه‌ها و VAR به تعویق بیفتد، احتمال برگزاری سوپرجام قبل از شروع لیگ بیشتر می‌شود. فعلاً چیزی معلوم نیست و ۱۰-۱۵ روز دیگر تکلیف سوپرجام مشخص خواهد شد. مکان برگزاری سوپرجام را هم باید رئیس سازمان لیگ اعلام کند و مطمئناً با تصمیم هیأت رئیسه که بزودی مشخص می‌شود، یک ورزشگاه بی‌طرف انتخاب شده و مکان سوپرجام اعلام خواهد شد.»
 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.