صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: امروز کیفیت هوای پنج منطقه کلانشهر مشهد در شرایط ناسالم و آلوده برای تنفس شهروندان قرار دارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ مهدی اله‌پور اظهار کرد: هوای مناطق سرافرازان، هفت حوض، خاقانی، امامیه و چمن کلانشهر مشهد آلوده است. کیفیت هوای ۱۸ منطقه دیگر دارای ایستگاه سنجش این شهر، در شرایط سالم قرار دارد.

وی ادامه داد: میانگین شاخص کیفیت هوای مشهد در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۹۰ نشانگر هوای سالم است و شاخص‌های یک تا ۲ ساعت گذشته نیز با عدد ۷۵ از سالم‌بودن هوای این کلانشهر خبر می‌دهد.

اله‌پور بیان کرد: به شهروندان توصیه می‌شود در روز‌های دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند. شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت‌وآمد‌های غیرضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

قرارداشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای‌کیوآی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای‌کیوآی نشانگر وضعیت سالم است. همچنین قرارگرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای‌کیوآی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای‌کیوآی به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می‌شود.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.