صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی استانداری خراسان‌رضوی از آمارهای مربوط به رواج اعتیاد در استان صحبت کرد.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد زهدی در مراسم امحای پنج تُن موادمخدر صنعتی و غیردارویی در مشهد که در هفته مبارزه با موادمخدر صورت پذیرفت، طی سخنانی اظهار کرد: معضل اعتیاد، بزرگ‌ترین و مهم‌ترین شوک در جهان و مانع توسعه اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی است. در کشور ما، به دلیل برنامه‌ریزی دشمنان، مصرف موادمخدر در بین جوانان بیشتر شایع‌ است.

وی ادامه داد: تمامی آمارهای موجود حاکی از آن است که دشمنان به دنبال جوانان ما هستند؛ ۲۷ درصد جمعیت معتاد ما دارای تحصیلات عالی هستند، ۶۳ درصد افراد متاهل و ۵۸ درصد جوانان بین ۲۳ تا ۴۲ سال هستند.

زهدی به ارکان تاثیرگذار بر فرهنگ‌سازی مقابله با اعتیاد اشاره کرد و افزود: نقش رسانه‌ها در این امر بسیار مهم است؛ رسانه ملی، سینما و... اهمیت بسیاری در پیشگیری از این بلای خانمان‌سوز دارند.

سرپرست معاونت امنیتی و انتظامی استانداری خراسان‌رضوی تصریح کرد: لابراتوارهای موادمخدر قبلاً در مرزها بود، اما اینک با توجه به رواج مواد صنعتی، دسترسی به این مواد افزایش یافته است و امر ترک بسیار سخت است. مجموعه ستاد هماهنگی مبارزه با موادمخدر، برنامه‌های مختلفی اعم از کشفیات، ترک و بازتوانی معتادان در کمپ‌ها و... دارند و در سال گذشته و در کل کشور، ۸۰۰ تُن مواد کشف شد. این هم شایسته گفتن است که در راه مبارزه با این آسیب جهانی، تاکنون ۴ هزار نفر از پرسنل فراجا شهید شدند و تعداد فراوانی هم جانباز شده‌اند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.