صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رهبر معظم انقلاب اسلامی در سه دیدار اخیرشان، بیانات مهمی درباره انتخابات، اهمیت آن و انتخاب اصلح مطرح کرده‌اند.

به گزارش شهرآرانیوز؛ در آستانه چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری، به بیانات انتخاباتی رهبر معظم انقلاب اسلامی در سه دیدار اخیر ایشان پرداخته‌ایم.

دیدار مردمی در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم در سالروز عید غدیر | ۵ تیرماه ۱۴۰۳

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران فرمودند:

برادران عزیز، خواهران عزیز! انتخابات خیلی مهم است. سه روز دیگر ملّت ایران در مقابل یک آزمون قرار می‌گیرد. انتخابات همیشه یک آزمون است، حالا به یک معنا بیشتر از همیشه [اهمّیّت دارد].

امیدوارم ان‌شاءالله خدا ملّت ایران را سرافراز از این انتخابات خارج کند. سرافرازی به چیست؟ سرافرازی به دو مطلب است: در درجه‌ی اوّل، «مشارکت حدّاکثری»، در درجه‌ی بعد، «انتخاب اصلح»؛ هردوی این‌ها مهم است. مشارکت بالا که ما روی آن خیلی اصرار می‌کنیم، به‌خاطر این است که مهم‌ترین اثر مشارکت بالا، سرافرازی جمهوری اسلامی است.

یکی از چیز‌هایی که جمهوری اسلامی را بر دشمنانش فائق می‌کند، انتخابات است. اگر مشارکت خوب مردم در این انتخابات مشاهده بشود، این مایه‌ی سرافرازی جمهوری اسلامی است.

مشارکت مردم در ذات جمهوری اسلامی است. جمهوری اسلامی ــ «جمهوری» یعنی مردم دیگر ــ [یعنی] عموم مردم با شیوه‌ی اسلامی، با روش اسلامی وارد میدان بشوند. این میدان مظاهر زیادی دارد که مهم‌ترین مظهرش همین انتخابات و تعیین مسئولین کشور است. «وارد میدان‌شدن مردم» معنایش این است که جمهوری اسلامی به معنای واقعی کلمه جمهوری است، [لذا] زبان دشمنان کوتاه می‌شود. در هر انتخاباتی که مشارکت کم بوده، زبان ملامت دشمنان جمهوری اسلامی و حسّاد جمهوری اسلامی دراز شده، ملامت کردند. وقتی مشارکت بالا است، زبان بدگویان کوتاه می‌شود؛ نمی‌توانند ملامت کنند، نمی‌توانند شادی کنند، دشمن‌شاد نمی‌شویم؛ علّت اینکه بنده اصرار بر مشارکت بالا دارم این است؛ بنابراین عنصر اوّل، مشارکت عموم مردم است؛ تنبلی نکنند، بی‌اعتنایی نکنند، دستِ‌کم نگیرند؛ در همه‌ی گوشه‌های کشور شرکت کنند. مشارکت فقط مال شهر‌ها نیست؛ مال شهر‌های بزرگ نیست؛ در انواع مراکز جمعیّتی، روستاها، بخش‌ها مردم باید در انتخابات شرکت کنند تا جمهوری اسلامی در دنیا سرافراز بشود.

انتخاب اصلح. انتخاب اصلح یعنی چه؟ «اصلح» کیست؟ اصلح آن کسی است که در درجه‌ی اوّل به مبانی این انقلاب و این نظام اعتقاد قلبی و واقعی داشته باشد. «عَلیٰ بَصیرَةٍ» و «عَلیٰ یَقینٍ»؛ همان‌طور که از کلمات امیرالمؤمنین عرض کردیم؛ به این راه اعتقاد داشته باشد؛ این یک. رئیس‌جمهور فقیدمان، شهید خدمت، رئیسی عزیز، به معنای واقعی کلمه اعتقاد داشت.

دیدار جمعی از مدال‌آوران المپیاد‌های علمی با رهبر معظم انقلاب | ۲۶ خردادماه ۱۴۰۳

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران فرمودند:

در انتخاباتِ بسیار مهمِ پیش‌رو، در درجه اول افزایش مشارکت مهم است؛ بنابراین لازم‌ است در محیط‌های کاری دانشجویی و خانوادگی، در این زمینه هر چه ممکن است تلاش کرد.

رهبر معظم انقلاب در تبیین معیار‌های انتخاب نیز گفتند: برای انتخاب خوب، ببینید چه کسی به ملاک‌های انقلاب نزدیک‌تر است و توانایی کار در جهت این ملاک‌ها را دارد.

سخنرانی رهبر معظم انقلاب در مراسم سی‌و‌پنجمین سالگرد ارتحال حضرت امام‌خمینی(ره) | ۱۴ خردادماه ۱۴۰۳

رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران فرمودند:

حماسه انتخاباتِ بسیار مهم پیشِ‌رو، مکمل حماسه ملت در بدرقه شهیدان خدمت است و ان‌شاءالله در سایه مشارکت پرشور، آرای بالای ملت و حاکمیت اخلاق در رقابت‌های انتخاباتی، رئیس‌جمهوری «پُرکار»، «فعال»، «آگاه» و «معتقد به مبانی انقلاب» برگزیده می‌شود و ضمن پرشدن حفره‌های اقتصادی و فرهنگی، منافع ملت در منطقه و جهان حفظ و تأمین خواهد شد.

اگر ان‌شاءالله این انتخابات به خوبی و با شکوه و عظمت برگزار شود و بعد از این حادثه تلخ، مردم مسئول بعدی را با آراء بالا انتخاب کنند، دستاوردی بزرگ برای ملت ایران خواهد بود و انعکاس فوق‌العاده‌ای در دنیا خواهد داشت، بنابراین انتخابات ۸ تیر بسیار مهم است.

حماسه انتخابات را مکمّل حماسه مردم در بدرقه شهیدان است. ملت ایران برای حفظ منافع و تثبیت عمق راهبردی خود در معادلات پیچیده بین‌المللی و برای اینکه بتواند ظرفیت‌ها و استعداد‌های طبیعی و انسانی خود را ظهور و بروز بدهد تا کام کشور شیرین شود و همچنین برای اینکه بتواند حفره‌ها و رخنه‌های اقتصادی و فرهنگی را پر کند، به رئیس‌جمهوری فعال، پر کار، آگاه و معتقد به مبانی انقلاب احتیاج دارد.

رهبر انقلاب با تأکید بر ضرورت حاکم بودن اخلاق در رقابت‌های انتخاباتی بین نامزدها، گفتند: بدگویی، تهمت‌زنی و لجن‌پراکنی کمکی به پیشرفت کار‌ها نمی‌کند و به آبروی ملی هم لطمه می‌زند.

صحنه انتخابات، صحنه عزت و حماسه و رقابت برای خدمت است نه میدان کشمکش برای تصاحب قدرت، بنابراین کسانی که وارد رقابت‌های انتخاباتی می‌شوند، رعایت اخلاق را وظیفه خود بدانند تا خدای متعال دل‌های مردم را به بهترین گزینه هدایت کند و ان‌شاءالله یک رئیس‌جمهور شایسته برای ملت ایران تعیین شود.

منبع: دفتر حفظ و نشر آثار آیت‌الله خامنه‌ای 

اخبار انتخابات را اینجا بخوانید
 

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.