صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

آیین بزرگداشت آیت الله شهید دکتر بهشتی و ۷۲ تن شهدای واقعه هفتم تیر، عصر امروز با حضور زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برگزار شد.
به گزارش شهرآرانیوز، آیین بزرگداشت آیت الله شهید دکتر بهشتی و ۷۲ تن شهدای واقعه هفتم تیر، عصر امروز با حضور حجت الاسلام محمدجواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، مسئولان استانی، مدیران شهری، فرماندهان نیرو‌های مسلح استان و زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی در ایوان مقصوره مسجد گوهرشاد برگزار شد.
 
 
حجت الاسلام حاج علی اکبری در این مراسم با اشاره به فرارسیدن موسم انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: شهید رئیسی الگوی تراز یک رئیس جمهور مخلص و خادم در انقلاب اسلامی است و سیره و عمل او می‌تواند برای همه مردم، الگوی انتخاب اصلح باشد. ساده زیستی، عدالتخواهی، اراده و روحیه خستگی ناپذیر از جمله ویژگی‌های شهید جمهور بود که باید در رئیس جمهور بعدی استمرار داشته باشد تا بتواند برکات دولت سیزدهم را استمرار ببخشد.

وی افزود: معیار‌های انتخاب اصلح در سخنرانی اخیر ایشان موردتأکید دقیق قرار گرفت و هم اکنون نیز در پایگاه اطلاع رسانی رهبر معظم انقلاب وجود دارد که می‌تواند مورد مراجعه و توجه مردم باشد. ایشان می‌فرمایند اصلح کسی است که در درجه اول به مبانی انقلاب و نظام و به این راه، اعتقاد قلبی و واقعی داشته باشد و به موازات این، طوری کارآمد باشد که شب و روز نشناسد، دنبال کار باشد، توانایی کار کردن داشته باشد و از عناصر و همکاران خوب استفاده کند.

رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور خاطرنشان کرد: در ایام نزدیک به عیدسعید غدیر هستیم که نسبت مستقیمی به وجود اقدس حضرت علی (ع) دارد. بر همین اساس، باید دوباره به نهج‌البلاغه رجوع کنیم، زیرا این اثر بزرگ، مرجع اصلی برای کشف و درک ابعاد گوناگون شخصیت امیرمؤمنان است و همان جاست که در راستای تعالیم قرآن کریم به ما آموزش داده تا مردم سالاری و اتکا به نظر مردم در الگوی حکمرانی اعمال شود.

مرثیه سرایی مداحان اهل بیت (ع) در وصف فضائل اخلاقی شهید آیت الله دکتر بهشتی و شهدای خدمت از دیگر محور‌های این مراسم بود.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.