صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

با اینکه ساعات کمی تا شروع انتخابات ۸ تیرماه ریاست‌جمهوری باقی مانده است، اما بازار شایعات درباره اجماع دو کاندیدای اصولگرای این انتخابات حسابی داغ است.

به گزارش شهرآرانیوز، کنش و واکنش‌های نامزدها، سیاسیون و هواداران کاندیدا‌ها در سراسر کشور، برای جذب بیشترین رأی، داغ شده است.

اصولگرایان به خصوص طرفداران «سعید جلیلی» و «محمدباقر قالیباف» علاوه بر تبلیغ نامزد متبوعشان، اصرار بر کناره‌گیری یکی به نفع دیگری دارند.

در این بین، اما بازار انتشار نظرسنجی‌ها به نقل از منابع معتبر شامل «مرکز تحقیقات صداوسیما، ایسپا، مرکز پژوهش‌های مجلس، متا (وابسته به دانشگاه امام صادق)، شناخت» نیز پرحرارت است. وجه مشترک نتایج این مراکز، عدم کسب رأی لازم توسط هرکدام از نامزد‌ها در مرحله اول است.

با این حال از ساعت ۲۲ پنجشنبه ۷ تیرماه اخبار مختلفی از کناره‌گیری یکی از این دو کاندیدای اصولگرا مخابره شده است. اخباری که هریک نیز به نوعی از سوی ستاد‌های کاندیدا‌های مورد نظر نیز رد می‌شود. در همین خصوص ساعتی پیش نیز چند پایگاه خبری خبر انصراف سعید جلیلی به‌نفع محمدباقر قالیباف را روی خروجی خود منتشر کردند.

خبری که به‌سرعت از سوی ستاد جلیلی تکذیب شد و با پیامی از سوی او در شبکه ایکس همراه بود.

علاوه بر این کمیته حقوقی ستاد جلیلی در واکنش به این خبر اعلام کرد؛ از تمام رسانه‌هایی که خبر دروغ انصراف ایشان از انتخابات را منتشر کرده‌اند، شکایت خواهد کرد.

در این بین، نیکزاد، رئیس ستاد انتخابات قالیباف، نیز در پیامی که در ادامه می‌بینید اعلام کرد؛ مردم به شایعات انصراف دکتر قالیباف توجه نکنند. قالیباف به عهدی که با مردم برای تشکیل دولت انقلابی بسته است تا پایان پایبند است!

این واکنش‌ها نشان می‌دهد که اختلاف بر سر اجماع یک نفر از بین جلیلی و قالیباف به‌نفع دیگری همچنان وجود دارد و این دو نامزد ریاست‌جمهوری تا لحظه تنظیم این خبر قصدی برای انصراف ندارند!

این در شرایطی است که توصیه به ائتلاف و اجماع در جبهه انقلاب نیز از سوی سیاسیون و فعالان رسانه‌ای اصولگرا ضروری خوانده می‌شود چراکه بر اساس نظرسنجی‌های مختلف، آرای قالیباف و جلیلی نزدیک به هم اعلام شده ولی مسعود پزشکیان، نامزد اصلاح‌طلب همچنان در این نظرسنجی‌ها، بیشترین رأی را دارد و عدم اجماع قالیباف و جلیلی می‌تواند پزشکیان را به ریاست‌جمهوری نزدیک‌تر کند.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌ جمهوری اسلامی ایران از ساعت ۸ صبح فردا (جمعه، ۸ تیر ۱۴۰۳) آغاز می‌شود و بر اساس اعلام وزارت کشور، بیش از ۶۱ میلیون نفر واجد شرایط رأی‌دادن هستند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ایرج
۲۳:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۴/۰۷
اگه اصول گراها شکست بخورند باید پدرصاحب جلیلی گیج رو درارند