صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مسعود اقبال معتقد است که دستیاران قلعه‌نویی هیچ کمکی به او نخواهند کرد. او تیم ملی را درعین حال پیر می‌داند.

گروه ورزش|شهرآرانیوز، مسعود اقبالی، کارشناس فوتبال ایران درباره گروه‌بندی تیم ملی می‌گوید: «فوتبال چه در اروپا و چه در آسیا پیشرفت کرده است و حالا وقتش رسیده که تیم‌های بزرگ احساس خطر کنند. در گروه ما به غیر از قرقیزستان باقی تیم‌ها می‌توانند خطرناک باشند و نمی‌شود از حالا ایران را برنده دانست. در هر 2 بازی مقابل ازبکستان به تساوی رسیدیم و این نتایج نشان‌دهنده این است که بعد از قطر ازبکستان هم شانس خوبی برای صعود از گروه دارد و تیم ملی اگر بدون برنامه‌ریزی و تحلیل منطقی پیش برود به مشکل می‌خورد.»
 اقبالی درباره تیم ملی ازبکستان که یکی از مدعیان محسوب می‌شود، این جملات را به زبان آورد: «ازبک‌ها به خوبی نشان داده‌اند که در حال پیشرفت هستند و احتمالاً بزودی در کنار تیم‌هایی مثل استرالیا، کره جنوبی، ژاپن و عربستان قرار خواهند گرفت. تا شروع اولین بازی تیم ملی هنوز فرصت باقی است و باید به خوبی تیم‌ها را آنالیز کرد؛ هرچند کادرفنی از کارآیی لازم برخوردار نیست و نمی‌تواند کمک لازم را به قلعه‌نویی بکند. از آنجایی که 2 تیم از این مرحله صعود می‌کنند باید با منطق و پشتوانه علمی بازی کرد تا مقابل هر کدام از تیم‌ها بازی خوبی ارائه داده شود.»
 اقبالی ادامه داد: «اگر تیم ملی به جام جهانی صعود کند باید در این فرصت باقی مانده تا جام جهانی پوست‌اندازی کرده و روی بازیکنان جوان سرمایه‌گذاری کند تا به بلوغ لازم برای حضور در جام جهانی برسند. با این فرمان تیم ملی در صورت صعود به جام جهانی با سه بازی برمی‌گردد و پتانسیل صعود به دور دوم را ندارد. قلعه‌نویی به‌خاطر شرایط سنی بازیکنانش ممکن است مقابل تیم‌های جوان گروه دچار مشکل شود. بازیکنان تیم ملی پا به سن گذاشته‌اند و بعد از حضور در دو جام جهانی و سه دوره جام ملت‌ها انگیزه لازم را ندارند و فقط برای ارتقای قراردادهایشان در تیم ملی بازی می‌کنند. بازیکنان جوان لیگ برتر استاندارد لازم برای تزریق به تیم ملی را ندارند و از طرفی ملی‌پوشان فعلی هم پیر شده‌اند که این موضوع کار قلعه‌نویی را سخت‌تر کرده و او را دچار دوگانگی ذهنی کرده است.»

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.