صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

در ایام شیوع کرونا و تعطیلی مدارس صورت گرفت

۴۸۶۵ تماس با مراکز مشاوره آموزش‌وپرورش

  • کد خبر: ۲۳۶۲۱
  • ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۲
تکتم جاوید- معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: از ابتدای تعطیلی مدارس، دانش‌آموزان و والدین آن‌ها ۴۸۶۵ تماس با مراکز مشاوره آموزش‌وپرورش برقرار کرده‌اند که بیشتر آن‌ها در حوزه تحصیلی و سپس اختلافات خانوادگی، مسائل بالینی و مسائل مربوط به سازگاری بوده‌ است.
به‌گزارش شهرآرانیوز، علیرضا مالک‌اشرفی تأکید کرد: راه‌اندازی سامانه پاسخ‌گویی مشاوره‌ای تلفنی در ۵۰ مرکز و مجتمع مشاوره‌ای دانش‌آموزی استان خراسان، به‌منظور ارائه خدمات مشاوره‌ای و روان‌شناختی غیرحضوری به دانش‌آموزان و والدین، یکی از مهم‌ترین اقدامات بود.
وی یادآور شد: در این ایام، ۱۹۸ نفر از مشاوران تخصصی آموزش‌وپرورش در مراکز به شهروندان مشاوره تلفنی ارائه دادند.
وی تأکید کرد: یک تیم ۴نفره تخصصی در مجتمع مرکزی مشاوره استان خراسان موارد فوریتی و مشاوره‌ای مداخله در بحران درزمینه رفتار‌های خودآسیب‌رسان، از قبیل خودکشی و خودزنی و ...، را پیگیری و در موارد لزوم به‌صورت سیار در آن‌ها مداخله کردند.
مالک‌اشرفی تولید و تدوین کلیپ‌های مشاوره‌ای با محوریت آموزش مهارت‌ها، ازجمله مدیریت اضطراب و استرس، شادزیستن، کنترل خود، و سایر مهارت‌های ضروری برای دانش‌آموزان و والدین، در ایام مدیریت کرونا، و انتشار آن‌ها در صفحات اطلاع‌رسانی آموزش‌و‌پرورش را از دیگرفعالیت‌های این بخش عنوان کرد.
وی همچنین افزود: از دیگراقدامات موفق، توسعه فعالیت‌های مددکاری در مراکز مشاوره، و پیگیری مسائل دانش‌آموزان در حوزه نیاز‌های مددکاری بود؛ به‌عنوان‌نمونه واحد مددکاری حوزه مشاوره در ناحیه ۲ بالغ‌بر یک‌میلیارد تومان کمکِ خیرین را برای دانش‌آموزان نیازمند هزینه کرده است.
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.