صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: طرح تابستانه از ابتدای تیرماه تا پایان شهریورماه اجرا می‌شود و در این بازه زمانی، ۶۵۰۰ پرستار و ۲ هزار نیروی اتاق عمل و بیهوشی بیمارستان‌ها آماده خدمات‌رسانی به بیماران سرپایی و بستری هستند.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر محمدصادقی اظهار کرد: مأموریت تابستانه خادمان مردم در حوزه پرستاری تمامی پرستاران بخش‌های اورژانس، داخلی، جراحی، اتاق عمل و... آماده خدمت‌رسانی هستند.

وی تصریح کرد: در فصل تابستان، مناسبت‌هایی همچون عید غدیرخم، تاسوعای حسینی، عاشورای حسینی، شهادت امام‌سجاد(ع)، شهادت حضرت‌رقیه(س)، اربعین حسینی، رحلت پیامبراکرم‌(ص)، شهادت امام‌حسن‌مجتبی(ع)، شهادت امام‌رضا(ع)، شهادت امام‌حسن‌عسکری(ع)، ولادت پیامبراکرم‌(ص) و ولادت امام‌جعفرصادق(ع) را داریم؛ براین‌اساس، شیفت‌های فوق‌العاده برای زمان‌های خاص که اوج حضور زائران امام مهربانی‌ها را در مشهد داریم، در نظر گرفته شده است و در این روز‌های خاص و ویژه، مرخصی‌ها نیز لغو خواهد شد.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در سطح دانشگاه، ۶۵۰۰ پرستار و ۲ هزار نیروی اتاق عمل و بیهوشی مشغول به خدمت هستند، خاطرنشان کرد: از مجموع این تعداد، ۴۵۰۰ پرستار و ۱۳۰۰ نیروی اتاق عمل و بیهوشی در بیمارستان‌های مشهد خدمت‌رسانی می‌کنند و تمامی این نیرو‌ها در شیفت‌های کاری خود آماده ارائه خدمات شایسته در حوزه پرستاری هستند.

دکتر صادقی افزود: از زائران و مسافران سفر‌های تابستانی درخواست می‌شود که در طول سفر مسائل ایمنی را به‌خوبی رعایت نمایند تا با توجه به افزایش آمار بیماران در بیمارستان‎‌ها در فصل تابستان، شاهد اشغال تخت‌های بیمارستانی به‌دلیل عدم رعایت مسائل ساده و پیش‌پاافتاده نباشیم.

وی با تأکید بر اینکه بیشترین موارد تابستان سال گذشته مربوط به کودکان بود، گفت: از والدین درخواست داریم که مراقبت ویژه از نوزادان و کودکان خود داشته باشند تا با مشکلاتی همچون گرمازدگی، مسمومیت غذایی و... مواجه نشوند.

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: همچنین با توجه به اینکه بخش زیادی از بیماران بیمارستان‌ها مرتبط با موضوع مسمومیت غذایی بودند، از تمامی زائران و مسافران سفر‌های تابستانی درخواست داریم موضوع تغذیه سالم را به‌طور جدی مورد توجه قرار دهند و ضمن پرهیز از مصرف غذا‌های باقی‌مانده از وعده‌های قبل، از مصرف غذا‌های ناسالم و نیز حضور در محل‌های پذیرایی غیرمطمئن خودداری نمایند.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.