صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رتبه نخست تولید ماهیان زینتی خراسان رضوی، در اختیار مشهد است

  • کد خبر: ۲۳۶۳۶
  • ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵
معاون رییس سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد گفت: این شهرستان در زمینه تولید ماهیان زینتی طی سال گذشته رتبه نخست استان را کسب کرده است.

به گزارش شهرآرانیوز، امید طهماسبی زاده افزود: سال گذشته با تولید بیش از پنج میلیون و ۱۰۰ هزار قطعه ماهی زینتی که رشد ۱.۵ درصدی نسبت به سال قبل از آن دارد شهرستان مشهد رتبه نخست تولید در این بخش را کسب کرده است.

وی اضافه کرد: در این زمینه پارسال تعداد ۵۲ واحد پرورش ماهیان زینتی در مشهد فعالیت داشته‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با اشاره به اقدامات خوب انجام شده در زمینه تولید ماهی خوراکی نیز گفت: ایجاد مرکز عرضه زنده ماهی قزل آلا در بخش تبادکان، ارائه سوخت به متقاضیان مراکز پرورش ماهی به میزان ۳۶ هزار لیتر و معرفی متقاضیان جهت اخذ تسهیلات بانکی وفق تبصره ۱۸ به مبلغ ۴۰ میلیارد ریال از جمله اقدامات موثر انجام شده در این زمینه طی یک سال گذشته است.

طهماسبی زاده افزود: ایجاد و راه‌اندازی نخستین مرکز تولید و پرورش کروکودیل استان در مشهد به ظرفیت اسمی۳۰۰ سر در بخش احمد آباد از اقدامات قابل توجه دیگر است.

وی با اشاره به این که در زمینه تولید ماهیان سرد آبی با افزایش پنج درصدی نسبت به سال ۹۷ پارسال ۵۳۸ تن ماهی در مشهد تولید شده است ادامه داد: در بخش ماهیان گرمابی با افزایش ۵۴ درصدی  ۱۱۱ تن ماهی گرمابی تولید و روانه بازار شده است.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد همچنین از راه‌اندازی نخستین مرکز تولید و پرورش ماهیان خاویاری در تپه سلام در آینده نزدیک خبر داد و افزود: محل مورد نظر انتخاب و سرمایه گذار جهت صدور پروانه به سازمان نظام مهندسی معرفی شده است.

طهماسبی زاده گفت: شهرستان مشهد دارای سه مرکز حد واسط ماهی قزل‌آلا به ظرفیت اسمی سه هزار و ۶۰۰ میلیون قطعه بچه ماهی قزل‌آلاست که علاوه بر تامین بچه ماهی مورد نیاز مزارع شهرستان مشهد مزارع سایر شهرستان‌های استان را نیز تامین می‌کند.

استان خراسان رضوی هم اکنون دارای بیش از ۱۵۰ مرکز پرورش ماهیان سردآبی، هزار و ۲۶۰ مرکز پرورش ماهیان گرمابی و ۷۵ مرکز تولید ماهیان زینتی است.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.