صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

افزایش ۵۰درصدی قیمت کتاب‌های درسی

  • کد خبر: ۲۳۶۴۱۷
  • ۱۰ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۵
معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش گفت: امسال بیش از ۱۵۵ میلیون جلد کتاب‌ درسی چاپ شده است و خانواده‌ها به خرید کتاب از بازار آزاد نیاز ندارند. قیمت‌ها نیز به صورت میانگین در تمامی پایه‌ها ۵۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز، محمد علوی‌تبار با بیان اینکه ثبت سفارش پایه‌های ورودی، اول ابتدایی، هفتم و دهم پس از ثبت‌‌نام در مدارس و ثبت‌‌نام قطعی در سامانه «سیدا» از امروز تا ششم شهریور امکان‌پذیر است، اظهار کرد: پرداخت به صورت آنلاین از طریق درگاه‌های پیش‌بینی‌شده و سامانه انجام می‌شود.

وی افزود: هیچ دریافتی به صورت نقدی صورت نمی‌گیرد. قیمت‌ها به صورت میانگین در تمامی پایه‌ها ۵۰ درصد افزایش یافته است.

معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش‌وپرورش بیان کرد: مطابق سال قبل برای مناطق محروم، مدارسی که به صورت رایگان و نیم‌بها کتاب دریافت کردند، امسال نیز به صورت رایگان و نیم‌بها کتاب دریافت می‌کنند.

به‌ منظور تسهیل دسترسی دانش­‌آموزان به کتاب‌های درسی، ثبت سفارش کتاب­‌ها از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش‌وپرورش my.medu.ir یا سامانه فروش و توزیع مواد آموزشی www.irtextbook.ir و برابر جدول تقویم زمانی پیوست انجام می‌شود.

برای ورود به سامانه، کدملی دانش‌آموز، «نام کاربری» و ۶ رقم سمت راست شماره سریال شناسنامه دانش‌آموز، «رمز عبور» ورود به سامانه است. دانش‌آموزان اتباع باید به‌جای کدملی، کد اتباع و به‌جای شماره سریال شناسنامه، ۶ رقم یک (۱۱۱۱۱۱) را در سامانه سیدا وارد کنند.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.