صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مدیر کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی خراسان رضوی گفت: ما اولین استان در کشور هستیم که توانستیم در ماه گذشته ۹۰۰ ماینر را امحای فنی کنیم و قطعات ماینر را در مسیر مزایده قرار دهیم تا کمکی به صنعت انرژی کشور کرده باشیم. این کار ادامه دارد و در ماه جاری نیز امحای حدود ۱۰۰۰ ماینر دیگر را نیز در دستور کار داریم که در حال انجام است.

هادی ذاکری در گفتگو با شهرآرانیوز در خصوص برخورد با ماینر‌های غیر مجاز اظهار کرد: معمولا ماینر در تابستان سوژه داغی است؛ زیرا هم مصرف برق توسط واحد‌های تولیدی و خانگی افزایش پیدا می‌کند، هم محدودیت تولید داریم و هم افرادی که برای تولید رمزارز از برق غیر قانونی استفاده می‎کنند که تاثیری جدی بر شبکه تولید دارد و این موضوع نارضایتی عمومی در جامعه ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: ماینر‌هایی که به صورت غیر مجاز از برق استفاده می‌کنند و توسط دستگاه‎های کاشف کشف می‌شوند، برای تعیین تکلیف در اختیار ما قرار می‌گیرند، ما پرونده تشکل می‌دهیم و برای رسیدگی به تعزیرات ارسال می‌کنیم یا غیر قانونی بودن آنها احراز می‌شود و یا دارای مجوز هستند که رای برائت برای آن‌‎ها صادر می‌شود. این ماینر‌ها باید کد شناسه و رهگیری بگیرند، در سامانه جامع تجارت ثبت اطلاعات شوند و ما از آنها تعهد می‌گیریم تا از برق مجاز استفاده کنند.

ذاکری افزود: برای ماینر‌هایی که رای محکومیت دریافت می‌کنند و ضبط به نفع دولت است، اگر استاندارد تایید کند که از برق مصرفی مجاز استفاده می‌شود در مسیر مزایده قرار می‌دهیم که این کار سختی است؛ زیرا برای اینکه استاندارد این ماینر‌ها را در آزمایشگاه‌های خود راستی‌آزمایی کند باید برای هر ماینر چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان هزینه کنیم. معمولا برای عمده ماینر‌ها رای محکومیت و ضبط به نفع دولت گرفته می‌شد.

مدیر کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی خراسان رضوی با بیان اینکه چند سالی این وضعیت وجود داشت، اما تصمیمی برای آن گرفته نشده بود، عنوان کرد: در سال گذشته ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا، بخشنامه‌ای را در ۲۰ آبان‌ماه صادر و برای اموال تملیکی استان‌ها تعیین تکلیف کرد. در سال گذشته این موضوع با کمک استانداری به ویژه آقای زاهدی، معاون امنیتی استانداری در جلسه‌ای تعیین تکلیف و به استاندارد استان تکلیف شد که با هماهنگی ما در بازدید میدانی نسبت به استاندارد یا غیر استاندارد بودن این ماینر‌ها نظر دهند.

وی ادامه داد: در سال گذشته با بازدید میدانی که صورت گرفت، صورت جلسه‌ای تهیه شد که ماینر‌ها از استاندارد برخوردار نیستند و باید امحای فنی شوند. همه ادارات کل جمع‌آوری و فروش اموال تملیکی استان‌های سراسر کشور درگیر این موضوع بودند و دریافت این مجوز از استاندارد کار راحتی نبود که با کمک استانداری این مجوز برای امحا دریافت شد.

ذاکری اضافه کرد: ما اولین استان در کشور هستیم که توانستیم در ماه گذشته ۹۰۰ ماینر را امحای فنی کنیم و قطعات ماینر را در مسیر مزایده قرار دهیم تا کمکی به صنعت انرژی کشور کرده باشیم. این کار ادامه دارد و در ماه جاری نیز امحای حدود ۱۰۰۰ ماینر دیگر را نیز در دستور کار داریم که در حال انجام است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.