صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

نشست مشترک مدیران اداره کل بهزیستی و جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی با رویکرد بررسی همکاری‌های متقابل با موضوع جامعه هدف بهزیستی خراسان‌رضوی برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نشست مشترک با حضور مدیرکل و معاونین بهزیستی خراسان‌رضوی و سرپرست و معاونین جمعیت هلال‌احمر خراسان‌رضوی با محوریت بررسی نحوه همکاری مشترک، گسترش تعاملات برون‌سازمانی و بهره‌گیری از ظرفیت و مشارکت جمعیت هلال‌احمر در خدمت‌رسانی بیشتر به جامعه هدف بهزیستی برگزار شد.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی در این نشست با بیان اینکه  قرارگرفتن دستگاه‌ها در کنار هم باعث هم افزایی و ارائه خدمات بهتر به جامعه می‌شود، گفت: سازمان بهزیستی و هلال احمر یکسری ماموریت‌ها و فعالیت‌های مشابه و وجوه اشتراک بسیاری دارند که بزرگترین آن خدمت رسانی به آسیب‌پذیرترین اقشار جامعه است؛ بنابراین تقویت تعامل بین دستگاه‌ها از اهمیت بسیار زیادی برای دستیابی به اهداف مد نظر برخوردار است.

مسعود فیروزی افزود: همکاری دو نهاد بهزیستی و هلال احمر در خدمت رسانی به مردم پیشینه طولانی دارد و جمعیت هلال احمر تاکنون همکاری مستمر و موثری با بهزیستی در امورات درمانی، آموزشی، حمایتی، اجتماعی، امدادی و فرهنگی در تمامی شهرستان‌ها داشته است.



وی ضمن تاکید بر ارتباط کاری بهزیستی با هلال احمر در حوزه درمان و توانبخشی، گفت:  از طریق تعامل بیشتر می‌توانیم خدمات و پشتیبانی حداکثری را به جامعه هدف ارائه دهیم. استفاده از ظرفیت خدمات دارویی هلال احمر با هدف تامین نیاز‌های درمانی جامعه هدف بهزیستی در حوزه توانبخشی و درمان شامل خدمات ارتوپدی، دندانپزشکی، دارویی، کمک درمانی بیماری‌های صعب العلاج و... از جمله بخشی از این موارد است.

مدیرکل بهزیستی خراسان رضوی، افزود: بهزیستی و هلال احمر می‌توانند با برنامه‌ریزی منسجم، مدیریت بحران را کنترل و با انجام مداخلات روانی و اجتماعی اقدامات موثری داشته باشد وهمکاری‌های مشترک بین هلال احمر و بهزیستی می‌تواند به کاهش آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی منجر شود. در این زمینه مشارکت تیم‌های سحر هلال احمر و تیم‌های محب بهزیستی در راستای ارائه حمایت روانی و اجتماعی در بحران و بلایا، توزیع اقلام معیشتی بین آسیب‌دیدگان و بهره‌گیری از ظرفیت ادارات بهزیستی در هر شهرستان می‌تواند امدادرسانی به آسیب دیدگان در بحران و بلایای طبیعی را تسریع بخشد.

گفتنی است؛ در انتهای جلسه مقرر شد که در طی یک هفته حوزه‌های مرتبط هلال احمر و بهزیستی از طریق تعامل بیشتر نقاط همکاری و مامویت‌های مشترک را شناسایی کرده، خواسته‌ها و زمینه‌های مشارکت بیشتر احصاء شود، محور‌های کاری مشترک در هر حوزه بررسی گردد، نقاط قوت تفاهم‌نامه‌های قبلی نیز مدنظر قرار گیرد و در نهایت تفاه‍م‌نامه همکاری بین دو دستگاه تنظیم و تدوین گردد و به امضا برسد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.