حضور گسترده معلولان پای صندوق‌های رای (۸ تیر ۱۴۰۳) + عکس شما از شنبه رئیس جمهور هستید یادی از عبدالله هنری؛ مردی که از معلولیت پل ساخت همه چیز درباره غربالگری شنوایی نوزدان تا یک ماهگی مستمری خرداد کمک هزینه لوازم بهداشتی معلولان واریز شد (چهارم تیر ماه ۱۴۰۳) مردم خراسان‌رضوی ۱۵۰۰ رأس دام به کمیته امداد اهدا کردند مستمری حق پرستاری خردادماه معلولان واریز شد (۲۹ خرداد ۱۴۰۳) مجلس یازدهم و اشتباهات فاحش در قبال افراد دارای معلولیت | چرا ماده ۲۷ اجرا نشد؟ تکلیف سنگین رئیس جمهور آینده در موضوع حمایت از حقوق معلولان عضویت معلولان در کتابخانه ملی لغو نشده است جدیدترین رنکینگ ورزشکاران دارای معلولیت تکواندو اعلام شد | پاراتکواندوکار ایران در صدر جهان ایستاد حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد تعداد کودکان کار و خیابان را اتباع تشکیل می‌دهند چرا امتحانات نهایی دانش‌آموزان استثنائی به صورت ویژه برگزار نشد؟ رقابت هزار داوطلب معلول خراسان رضوی در اولین آزمون استخدامی دولت+ فیلم توجه شهید جمهور به جامعه هدف بهزیستی از یادگاری‌های دولت سیزدهم بود داوطلبان آزمون استخدامی معلولان بخوانند | نکات کلیدی مربوط به آزمون استخدامی معلولان چیست؟ مستمری کمک‌هزینه لوازم بهداشتی اردیبهشت واریز شد (۱۳ خرداد ۱۴۰۳) بحران لوازم بهداشتی برای معلولان | مستمری لوازم بهداشتی واریز نشد آزمون بزرگ معلولان در نخستین آزمون استخدامی اولین آزمون استخدامی ویژه افراد دارای معلولیت ۱۷ خردادماه برگزار خواهد شد
سرخط خبرها

شما از شنبه رئیس جمهور هستید

  • کد خبر: ۲۳۵۹۹۸
  • ۰۷ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۸
شما از شنبه رئیس جمهور هستید
هرچه بود و نبود، اینک تمام ایران آماده اند تا روز شنبه ببینند چه کسی رئیس دولت شان خواهد بود و خواسته هایشان توسط چه کسی برآورده خواهد شد.

ماراتن تبلیغات و گفت وگوها و مناظرات میان نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در حالی به پایان رسید که نامزدهای انتخابات، کمتر به مقوله اجتماعی معلولیت و شهروندان دارای معلولیت ایران توجه داشتند.

با این حال، هریک از این آقایان که بر مسند ریاست جمهوری تکیه کند باید بداند رئیس جمهوری بیش از یک میلیون ایرانی دارای معلولیت نیز خواهد بود و سهل انگاری در برابر حقوق ایشان، عرصه را بر این قشر تنگ تر خواهد کرد.

معلولان اگرچه نیازهای گسترده ای دارند، اما نیازهای پیچیده ای محسوب نمی شود و همه چیز براساس رعایت کرامت انسانی و ابتدایی ترین حقوق یک شهروند می باشد و یقینا زیبنده نیست فردی ناتوان، بیشتر از این دچار رنج باشد.

آقای رئیس جمهوری! فردا که به قدرت می رسید به یاد داشته باشید معلولان نیازمند رعایت ماده ۲۷ از قانون حمایت از معلولان هستند.

آقای رئیس جمهوری! شهروندان دارای معلولیت نه تنها به حقوق مستمری، بلکه به ایجاد اشتغالی پایدار و توام با احترام هم احتیاج دارند و بدیهی است به وجود آوردن چنین بستری قطعا امری مشکل نیست و می تواند در اولویت های دولت شما قرار گیرد.

آقای رئیس جمهوری! انتخاب یک رئیس مناسب و متخصص برای سازمان بهزیستی به معنای دوراندیشی دولت شما خواهد بود و راه حلی برای برون رفت از معضلات گسترده ای که گریبان معلولان ایران را گرفته است.

آقای رئیس جمهوری! مسکن و حاشیه های آن برای هرکسی سختی هایی دارد اما معلولان این سختی را هم از بعد مادی و هم ابزارهای مناسب سازی منزل لمس می کنند. شایسته آن است که در اولین قدم، زمینه های لازم و کافی را برای حمایت مشخص از خانه دار شدن معلولان را مهیا کنید.

آقای رئیس جمهوری! تامین بودجه کافی برای اجرای کم نقص قانون حمایت از معلولان از جمله وظایف و برنامه های دولت شماست. رسیدن به این اتفاق، بار سنگینی از دوش معلولان بر خواهد داشت. از دیگر سو، بودجه سال جاری برای معلولان به حدی محدود است که نه توان پرداخت به موقع مستمری ها از آن بر می آید و نه سایر مفاد قانونی آنان را برطرف می کند.

آقای رئیس جمهوری! هم میهنان دارای معلولیت ما فارغ از گرایش های سیاسی، مطالبات مشخص اجتماعی دارند و شایسته آن است تا صدای آنان را بشنوید و به ایشان بپردازید. لذا معلولان را فراجناحی دانسته و هرآنچه در توان شما است برای آنان به کار بگیرید.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->