صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

به گفته معاون سازمان فناوری اطلاعات، طی ۳ سال اخیر، ترافیک و تعداد کاربران پیام‌رسان‌های داخلی به‌طور میانگین ۵ برابر شده است.

به گزارش شهرآرانیوز - حامد منکرسی، معاون سیاست‌گذاری و اعتباربخشی سازمان فناوری اطلاعات، در حاشیه نمایشگاه الکامپ در نشستی خبری، گفت: «این رشد در برخی پیام‌رسان‌ها بیشتر نیز بوده است. ایتا ۳۰ میلیون کاربر فعال دارد و تعداد کاربرانش ۱۰ برابر و ترافیکش ۱۳ برابر شده است. این نشان‌دهنده اعتماد به ظرفیت‌های داخلی و جوانان و کارشناسان این حوزه است.»

او درمورد امکان اتصال متقابل پیام‌رسان‌های داخلی نیز توضیح داد: «در اتحادیه اروپا پروژه اتصال متقابل پیام‌رسان‌ها برای تقویت سکو‌های بومی درحال اجراست، اما هنوز موفق نشده‌اند. در ایران هم‌اکنون امکان ارسال پیام به پیام‌رسان دیگر در ۵ پیام‌رسان وجود دارد.»

منکرسی در ادامه گفت: «همین بستر را برای ارائه نوآوری‌های جدید استفاده کردیم. یک شرکت درحال تأسیس است که می‌تواند این بستر را توسعه دهد. نمونه‌ای شبیه RCS با استفاده از این اتصال امکان اجرا دارد. مثلاً افراد می‌توانند پیام‌های انبوه در بستر‌های مختلف به مخاطبان ارسال کنند.»

محمد خوانساری، رئیس سازمان فناوری اطلاعات، نیز در پاسخ به سؤالی درمورد استقبال کاربران از امکان اتصال متقابل گفت: «این امکان برای همه افراد به‌صورت پیش‌فرض در دسترس نیست؛ به همین دلیل استفاده از آن رشد نکرده. البته براساس آمار یک ماه پیش، ۲.۵ میلیون نفر از این امکان استفاده می‌کنند. پیام‌رسان‌ها باید در نسخه جدیدشان وجود این قابلیت را به کاربران اطلاع‌رسانی کنند.»

منکرسی به‌عنوان یکی از دستاورد‌های سازمان فناوری اطلاعات در دولت سیزدهم، به تنظیم‌کنندگی مراکز داده و خدمات ابری همچنین صدور شناسنامه برای شرکت‌های خدمات ابری اشاره کرد.

به گفته معاون سازمان فناوری اطلاعات، این سازمان فرایند‌های صدور مجوز نرم‌افزاری را با تغییر فرایند‌های اجرایی و تقویت تیم ارزیابی بهبود بخشیده و طی هزار روز گذشته ۵۰۰ مجوز نرم‌افزاری صادر کرده است.

همچنین آیین‌نامه صدور مجوز‌های نرم‌افزاری که سال ۱۳۸۳ مصوب شده بود، با همکاری سازمان نظام صنفی رایانه‌ای اصلاح شده و در آستانه تصویب است.

منکرسی در ادامه گفت: «در این مدت، سند حکمرانی داده را تدوین کردیم که ذیل اسناد ۳۹ گانه اسناد راهبردی جمهوری اسلامی قرار می‌گیرد و به مالکیت، امنیت و کیفیت داده توجه کرده است.»

آبان ۱۴۰۱، پس از گذشت مدتی از فیلتر شدن اینستاگرام و واتس‌اپ و افت کسب‌وکار‌های فعال در این پلتفر‌م‌ها، وزارت ارتباطات آیین‌نامه‌ای برای حمایت از این کسب‌وکار‌ها تدوین کرد تا با حضور در پیام‌رسان‌های داخلی از حمایت‌هایی برخوردار شوند.

معاون سازمان فناوری اطلاعات درمورد میزان تسهیلات اعطایی در چارچوب این بسته حمایتی گفت: «این منابع دیر تأمین شد و فرایند اعطای تسهیلات با تأخیر آغاز شد، اما این فرایند از سال گذشته با ۲۰۰ متقاضی آغاز شده است. انتظار داشتیم کسب‌وکار‌های بیشتری مراجعه کنند.»

او میزان تسهیلات را از ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

منبع: دیجیاتو

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.