صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

استاد گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: عفونت گاستروانتریت ویروسی به طور معمول، در کودکان بروز می‌کند و به‌ندرت در بزرگ‌سالان رخ می‌دهد. این بیماری از طریق ارتباط با فرد آلوده و استفاده از لوازم شخصی فرد مبتلا به ویروس به راحتی به کودک منتقل می‌شود.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر سیدعلی جعفری خاطرنشان کرد:عفونت گاستروانتریت کودکان که اغلب به عنوان آنفلوانزای معده شناخته می‌شود، یک نوع بیماری شایع در کودکان است که موجب ایجاد تهوع، استفراغ، اسهال و شکم‌درد می‌شود. این بیماری معمولاً ریشه ویروسی یا باکتریایی دارد و بعد از چند روز برطرف می‌شود. بیشتر بچه‌ها با استراحت در خانه و نوشیدن مایعات زیاد بهبود پیدا می‌کنند.

فوق تخصص بیماری‌های گوارش اطفال با بیان اینکه گاستروانتریت کودکان به دلایل متفاوتی ایجاد می‌شود، گفت: ویروس‌ها، باکتری‌ها، سموم باکتریایی، انگل‌ها، مواد شیمیایی و برخی دارو‌ها می‌توانند موجب ایجاد گاستروانتریت در کودکان شوند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ابتلای بیش از یک بار به گاستروانتریت دلیلی بر مصونیت بر این بیماری ندانست و تصریح کرد: ممکن است این بیماری هر بار به دلایل متفاوتی بروز کند و تماس با فرد آلوده، مسمومیت غذایی، مصرف آب آلوده و لمس کردن سطوح آلوده به ویروس، باکتری یا انگل از دلایل عمده این بیماری است.

دکتر جعفری با اشاره به اینکه اغلب اوقات علائم گاستروانتریت کودکان در عرض چند روز برطرف می‌شود، اظهارکرد: از دست دادن، اشتها، نفخ، حالت تهوع و استفراغ، گرفتگی شکم، درد شکم، اسهال، مدفوع خونی وجود چرک در مدفوع و احساس بی‌حالی و بدن‌درد از علائم شایع گاستروانتریت در بین کودکان است.

وی توجه به جلوگیری از بروز کم آبی در کودکان مبتلا را امری مهم برشمرد و خاطر نشان کرد: رعایت بهداشت و شستشوی دست‌ها اولین قدم برای پیشگیری از عفونت گاستروانتریت در بین کودکان است.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.