صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

معاون سیاسی فرماندار مشهد گفت: مردم این شهرستان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، ۵۰.۱ درصد مشارکت داشته‌اند که در مقایسه با دوره سیزدهم انتخابات ریاست‌جمهوری، مشارکت آن‌ها بیش‌از هفت درصد افزایش یافته است.

به گزارش شهرآرانیوز، مهدی ناصری با اعلام این خبر، اظهار کرد: مردم شهرستان مشهد در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری در سال ۱۴۰۰، بیش‌از ۴۳ درصد مشارکت داشته‌اند.

وی شمار واجدان شرایط رأی‌دادن در شهرستان مشهد را ۲.۴ میلیون نفر عنوان و بیان کرد: مجموع آرا مأخوذه صحیح در جریان چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری این شهرستان یک میلیون و ۱۵۳ هزار و ۷۰۹ رأی بوده است.

معاون سیاسی فرماندار مشهد اظهار کرد: جلیلی با کسب ۵۵.۲ درصد آرا، ۶۶۳ هزار و ۷۳۲ رأی و پزشکیان با کسب ۲۲.۶ درصد از مجموع آرا، ۲۷۲ هزار و ۱۷۸ رأی را کسب کردند.

وی افزود: قالیباف نیز ۱۷.۳ درصد از مجموع آرا به میزان ۲۰۷ هزار و ۸۸۷ رأی و پورمحمدی نیز ۸صدم‌درصد کل آرا به میزان ۹ هزار و ۹۱۲ رأی را کسب کردند.

ناصری با بیان اینکه مشارکت مردم این کلانشهر در جریان انتخابات اسفند ماه مجلس نیز هفت درصد رشد داشت، اظهار کرد: علت اصلی افزایش مشارکت درک و بینش عمیق مردم این کلانشهر از ضرورت نقش‌آفرینی در کارزار سیاسی انتخابات بوده است.

وی میزان مشارکت در مشهد را بالاتر از میانگین استان و کشور اعلام کرد و گفت: ایجاد فضای رقابتی و حضور همه گروه‌ها و جناح‌های سیاسی در چهاردهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دیگر دلیل افزایش مشارکت در شهرستان مشهد بوده است.

معاون سیاسی فرماندار مشهد ادامه داد: فرمانداری مشهد برای برگزاری هرچه بهتر این انتخابات، ۱۳ کمیته تشکیل داد که ۲ کمیته مشارکت مردمی و بانوان مأموریت ویژه‌ای برای افزایش مشارکت اقشار مختلف به‌ویژه بانوان و جوانان در انتخابات هشتم تیرماه داشتند.

منبع: ایرنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.