صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

جریمه راه‌اندازی کاریابی‌های غیرمجاز اعلام شد

  • کد خبر: ۲۳۶۹۰۳
  • ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۶
جرایم نقدی اشتغال به حرفه کاریابی بدون داشتن پروانه کار از وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزایش یافت.

 به گزارش شهرآرانیوز، مطابق گزارش‌ها بیش از ۵۰ درصد نیروی کار مورد نیاز در کشور‌های توسعه یافته توسط دفاتر مشاوره شغلی و کاریابی‌ها جذب می‌شوند؛ بر همین اساس کاریابی‌ها سهم بسزایی در تامین نیروی کار مورد نیاز و معرفی فرصت‌های شغلی مناسب به جوانان و کارجویان دارند.

یافتن شغل توسط موسسات کاریابی باعث تسریع استخدام کارجویان در سراسر کشور و کاهش نرخ بیکاری در کل کشور می‌شود. یکی از مزایای موسسات کاریابی، برقراری ارتباط موثر میان کارجو و کارفرماست که نقش تاثیرگذاری در کاهش میزان نرخ بیکاری دارد.

وزارت کار در سال‌های گذشته موضوع شناسایی و ارائه فرصت‌های کسب و کار از طریق مراکز مشاوره شغلی و کاریابی‌ها را با هدف ایجاد شغل مناسب برای جویندگان کار در دستور کار قرار داده است.

مطابق آمار‌های وزارت کار تعداد به کارگماردگان از طریق کاریابی‌ها در شش ماه دوم ۱۴۰۰ حدود ۲۹۴۳۰ نفر و تعداد به کارگماردگان شدن در ۱۴۰۱ حدود ۴۳۹۹۰ نفر و تعداد به کارگماردگان در سال ۱۴۰۲ حدود ۳۶۸۱۱ نفر بوده است.

اما از آنجایی که برخی کاریابی‌ها بدون داشتن پروانه کار فعالیت می‌کنند و مشکلاتی را در بازار کار به وجود می‌آورند. تصویب جرایم نقدی اشتغال به حرفه کاریابی بدون داشتن پروانه کار توسط هیأت وزیران در دستور کار قرار گرفت.

براساس تبصره یک ماده واحده قانون مجازات اشتغال به حرفه کاریابی و مشاوره شغلی بدون داشتن پروانه کار مصوب ۱۳۸۰ تخلف از مقررات این قانون جرم محسوب و چنانچه در سایر قوانین دارای مجازات شدیدتری نباشد مرتکب به حکم دادگاه علاوه بر جبران خسارات مالی در هر بار به پرداخت جریمه نقدی به شرح ذیل محکوم می‌گردند.

 هیأت محترم وزیران در جلسه مورخ ۱۴۰۳.۰۳.۳۰ به پیشنهاد شماره ۴۴۷۷۹ مورخ ۱۴۰۲.۱۱.۰۷ وزارت دادگستری میزان مبالغ مربوط به جرایم و تخلفات اشتغال به حرفه کاریابی بدون داشتن پروانه کار از وزارت تعاون، کار ورفاه اجتماعی را به شماره ۵۶۲۶۱/ت ۶۲۲۹۸ هـ مورخ ۱۴۰۳.۰۴.۰۴ به شرح ذیل تصویب نمود:

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.