صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

رئیس پلیس آگاهی استان سمنان از دستگیری فردی که با شگرد تعویض و سرقت کارت‌های عابربانک، مبلغی به‌ارزش دو میلیارد ریال را از افراد کم‌توان در شهر گرمسار کلاهبرداری کرده بود، خبر داد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ سرهنگ کارآگاه محمود گیلانی با اعلام این خبر اظهار کرد: در پی شکایت فردی ناشنوا مبنی بر برداشت ۷۵۰ میلیون ریال از حساب وی به صورت غیرمجاز، رسیدگی موضوع به صورت ویژه در دستورکار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان گرمسار قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه، مشخص شد فرد کلاهبردار، در اطراف دستگاه‌های خودپرداز سطح شهر پرسه می‌زد و در قالب کمک به افراد مسن و ناتوان و دارای معلولیت، از اعتماد مالکان کارت‌ها سوء‌استفاده می‌کرد؛ به این‌صورت که کارت خودش را به‌جای کارت فرد کم‌توان وارد دستگاه می‌کرد و با زدن رمز اشتباه، باعث می‌شد کارت‌های جعلی در داخل دستگاه ضبط شوند؛ سپس کارت اصلی را با اطلاع از رمز آن، برمی‌داشت و محل را ترک می‌کرد.

این مقام انتظامی اضافه کرد: درپی اقدامات هوشمندانه پلیس و استفاده از شیوه‌های نوین کشف جرم و اشراف اطلاعاتی کارآگاهان، متهم خیلی زود شناسایی شده و طی یک عملیات منسجم و ضربتی، در منزلش واقع در تهران دستگیر شد.

رئیس پلیس آگاهی با اشاره به این موضوع که متهم در بازجویی‌های فنی پلیس، به ۱۵ فقره کلاهبرداری مشابه از افراد مختلف با همین شیوه و شگرد اعتراف کرده است، تصریح کرد: این کلاهبردار حرفه‌ای پس از برداشتن کارت‌های عابربانک افراد کم‌توان، بلافاصله با آن‌ها اقدام به خرید کارت‌های هدیه و وسایل گران‌قیمت الکترونیکی نظیر دستگاه ۴ PS و نیز خرید از هایپرمارکت‌ها کرده بود و از این طریق توانسته بود مبلغ دو میلیارد ریال از افراد کم‌توان و مسن کلاهبرداری کند.

سرهنگ کارآگاه گیلانی در پایان با اشاره به اینکه متهم پس از تکمیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به دستگاه قضا معرفی و روانه زندان شد، خاطرنشان کرد: تلاش برای شناسایی سایر مال‌باختگان و بازگرداندن وجه برداشت‌شده توسط این کلاهبردار ادامه دارد.

منبع: ایسنا

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.