صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

«آنیتا، گمشده در اخبار» در راه پالرمو

  • کد خبر: ۲۳۷۰۰۷
  • ۱۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۶
«آنیتا، گمشده در اخبار» در جشنواره «تک ماه مستند» پالرمو در بخش مسابقه حضور دارد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ نوزدهمین جشنواره فیلم مستند Sole Luna Doc (تک ماه مستند) از ۱۱ تا ۱۷ تیر (۱ تا ۷ جولای) در پالرمو سیسیل برگزار خواهد شد و فیلم کوتاه مستند-انیمیشن «آنیتا، گمشده در اخبار» ساخته بهزاد نعلبندی در بخش مسابقه مستند کوتاه این جشنواره به نمایش درمی‌آیند.

گابریلا دی آگوستینو، مدیر علمی جشنواره، این دوره را به «غزه، کودکانی که آینده نخواهند داشت» تقدیم کرده است. خانم دی آگوستینو در کنار هیات داوران اصلی و هیات داوری دانش آموزان، یک هیات داوری جدید متشکل از پناهندگان ساکن پالرمو نیز برای داوری فیلم‌ها تشکیل داده است.

این فیلم ۱۷ دقیقه‌ای ساخته جدید بهزاد نعلبندی است که ساخته قبلی او با عنوان «کاغذ پاره‌ها» در جشنواره‌های سینمایی جهان و ایران حضور داشت و جوایزی کسب کرد.

«آنیتا، گمشده در اخبار» پیش از این در جشنواره‌های چهل و سومین دوره جشنواره استانبول ترکیه، جیلاوا کشور چک، توکیو انیمه ژاپن، هیوستون آمریکا، بیست و هشتمین جشنواره فیلم انیمیشن کاتالونیا؛ انیماک، بیرمنگام انگلستان حضور یافته و در جشنواره انیمیشن هند حضور داشته است.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «در ۵ آبان ۱۳۹۹، یک قایق بادی سواحل دانکرک فرانسه را ترک می‌کند تا ۱۹ مهاجر غیرقانونی را به انگلستان برساند، اما پس از چند دقیقه واژگون می‌شود. هفت مهاجر در کانال مانش غرق می‌شوند، پنج نفر آنها یک خانواده کرد-ایرانی به نام ایران‌نژاد بودند که در آرزوی زندگی بهتر به این سفر سخت رفته بودند و این فیلم در مورد آن خانواده است.»

عوامل فیلم انیمیشن «آنیتا، گمشده در اخبار» عبارتند از طراح صدا: انسیه ملکی، آهنگساز: مصطفی محمودی، نویسنده، کارگردان، تدوینگر، انیماتور و تهیه کننده: بهزاد نعلبندی، پخش بین المللی: شرکت مستقل‌های ایرانی با مدیریت محمد اطبایی.

منبع: مهر

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.