صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

تعویق صدور حکم قطعی ترامپ در پرونده حق السکوت

  • کد خبر: ۲۳۷۲۰۷
  • ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵
صدور حکم قطعی علیه رییس جمهور سابق آمریکا در پرونده پرداخت حق‌السکوت تا سپتامبر به تعویق افتاد.

به گزارش شهرآرانیوز، بر اساس حکمی که پیش‌تر دیوان عالی ایالات متحده آمریکا صادر کرده است، دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا می‌تواند برای برخی اعمال خود که در دوران ریاست بر کاخ سفید انجام داده مشمول درجاتی از مصونیت قضایی شود.

در همین راستا، دادگاهی در نیویورک روز سه‌شنبه صدور حکم قطعی در پرونده جرائم دونالد ترامپ در ارتباط با پنهان‌کاری در پرداخت حق‌السکوت به استورمی دانیلز، بازیگر فیلم‌های مستهجن پس از رابطه جنسی با وی را به روز ۱۸ سپتامبر موکول کرد.

به گزارش یورونیوز، بدین ترتیب حکم قاضی دادگاه نیویورک در این خصوص سبب خواهد شد تا اعلام محکومیت رسمی دونالد ترامپ در این پرونده، تا زمان پس از برپایی کنوانسیون جمهوری‌خواهان به تعویق بیافتد.

به تعویق افتادن صدور این حکم قطعی که در آن رییس جمهوری سابق آمریکا در یک پرونده کیفری مجرم شناخته شده است، نخستین نتیجه حاصل از صدور حکم دیوان عالی درباره مصونیت رییس جمهوری محسوب می‌شود.

بر اساس رای دیوان عالی، ترامپ به عنوان رییس جمهوری سابق از مصونیت قضایی برخوردار است؛ این تصمیم همچنین دادگاه محاکمه او را به دلیل توطئه برای ابطال نتیجه انتخابات ۲۰۲۰ به تعویق می‌اندازد.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.