صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

لاله سادات کوثری- نمایندگان مردم در هشتادوهشتمین صحن علنی شورای اسلامی شهر مشهد، درباره موضوع ایجاد بانک اطلاعاتی نیازمندان و محرومان در حوزه مدیریت شهری بحث و گفت‌وگو کردند. رضا خواجه‌نائینی، معاون مالی-پشتیبانی شهرداری مشهد،درهمین‌زمینه، گفت: نرم‌افزار «شهر بدون گرسنه» در این مجموعه تدوین و طراحی شده است.

وی ادامه‌داد: پرسنل شهرداری کار واردکردن این داده‌ها به نرم‌افزار را انجام خواهند داد و بدین‌ترتیب بودجه خاصی نیاز نیست.

محمد محسن مصحفی، معاون فرهنگی-اجتماعی شهرداری مشهد، هم گفت: جمع‌آوری اطلاعات افراد محروم از چندی‌پیش آغاز شده است و شورای اجتماعی محلات هم دراین‌راستا وارد عمل شده‌اند.

وی افزود: شورا‌ها با کمک ریش‌سفیدان محلات افراد نیازمند را شناسایی می‌کنند. مدارس هم پای‌کار آمده‌اند و ازطریق آموزش‌وپرورش هم لیست خانواده‌های محروم درحال تکمیل است.

مصحفی ادامه‌داد: این اطلاعات در مرحله بعد، راستی‌آزمایی خواهند شد و دراختیار معاونت اداری-مالی شهرداری مشهد قرار خواهند گرفت.

براین‌اساس و به‌استناد رأی مثبت اعضای شورا، شهرداری مشهد مکلف شد، به‌منظور فعالیت هدفمند در زمان بحران‌های اجتماعی‌ای مانند شیوع کروناویروس و بلایای طبیعی احتمالی و برای کمک به اقشار آسیب‌پذیری مانند کارگران روزمزد و دستفروشان در این ایام، بانک اطلاعات شهروندان را با استفاده از بانک اطلاعات دیگر ارگان‌ها، شورا‌های اجتماعی محلات، خیریه‌ها و امثالهم با اولویت‌قراردادن اقشار آسیب‌پذیر، نظیر کارگران ساختمانی، کارگران روزمزد و زنان سرپرست‌خانوار ایجاد کند. 
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.