تعطیلی مدارس مشهد و خراسان رضوی از فردا تا پنجشنبه (۳ خرداد ۱۴۰۳) حاجی بگلو: مجلس می‌بایست نسبت به توقف یا تمدید شورا‌ها اعلام نظر کند در فراق خادم‌الرضا(ع) | حضور گسترده مردم مشهد در مراسم بزرگداشت شهید رئیسی در میدان بسیج مشهد + فیلم خدمات‌رسانی رایگان مترو و اتوبوس در روز تشییع پیکر رئیس جمهور در مشهد یکی از معابر اصلی یا میادین شهر مشهد به نام خادم‌الرضا(ع)، «سیدابراهیم رئیسی» نام‌گذاری می‌شود مشهدی‌ها در فراق خادم‌الرضا (ع) و یارانش گردهم می‌آیند (۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد سوگوار خادم الرضا (ع) شد + عکس اعمال قانون ۱۳۳۱ دستگاه خودرو حادثه ساز در مشهد | ۵۲ نفر درتصادفات رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته مصدوم شدند (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) جشن بزرگ امام رضایی‌ها در مشهد لغو شد (۳۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳) شهروند خبرنگار | گلایه برخی شهروندان از سرویس دهی خطوط اتوبوسرانی در محله رسالت مشهد + پاسخ تسلیت شورای اسلامی شهر مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه تسلیت شهردار مشهد در پی شهادت رئیس جمهور و هیات همراه سرویس‌دهی متروی مشهد تا ساعت ۲ بامداد (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) عملیات امدادونجات آتش‌نشانی مشهد در پی سیلاب روز گذشته | تماس با ۱۲۵ در شنبه پرحادثه مشهد رکورد زد (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازدید میدانی معاون‌اول رئیس‌جمهور از مناطق سیل‌زده مشهد | قدردانی از حضور شبانه‌روزی و خدمت‌رسانی دستگاه‌های دولتی، امدادی و جهادی هوای کلانشهر مشهد امروز «پاک» است (۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳) تمامی معابر شهری مشهد باز است (۳٠ اردیبهشت ۱۴۰۳) + فیلم پیامد‌های بارندگی بی‌سابقه مشهد در روز شنبه (۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) مشهد بوی میوه می‌دهد خانه فردوسی کجاست؟ | درباره یک خانه تاریخی در روستای پاژ
سرخط خبرها

فعالیت حمل و نقل عمومی مشهد سیر پلکانی خواهد گرفت/ترجیح سلامت مردم بر معیشت

  • کد خبر: ۲۳۶۹۳
  • ۲۵ فروردين ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۴
فعالیت حمل و نقل عمومی مشهد سیر پلکانی خواهد گرفت/ترجیح سلامت مردم بر معیشت
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: سیر پلکانی فعالیت حمل و نقل عمومی در مشهد پیش گرفته خواهد شد.
لاله سادات کوثری- محمدرضا حیدری در هشتاد و هشتمین جلسه علنی شورا افزود: ۳۰ درصد شیوع کرونا در حمل و نقل عمومی در کلان‌شهر‌ها اعلام شده است و ما در همه حال سلامت شهروندان را بر اقتصاد ترجیح می‌دهیم.

وی با گرامیداشت ۲۵ فروردین روز بزرگداشت عطار نیشابوری افزود: جمعه ۲۹ فروردین روز ارتش است. در روز‌های اول انقلاب ارتش خیلی زود به مردم پیوست و اکنون نیز مسئولیت ارتش جمهوری اسلامی ایران در حفاظت از مرز‌های کشور بسیار جدی دارد. هم سپاه و هم ارتش در حفاظت از مرز نقش بسزایی دارند.

وی گفت:شورای پنجم از ابتدا تعامل سازنده‌ای با ارتش جمهوری اسلامی داشته و به طور کلی تعاملات بسیار خوبی شکل گرفته است.

وی افزود: امسال سال جهش تولید نامگذاری شده است و تحقق این راهبرد بستر‌هایی می‌طلبد. در ادبیات توسعه حکمرانی خوب، رقابت پذیری فضای اقتصادی، حذف قوانین دست و پاگیر و تفویض اختیار به بخش‌های استانی لازمه تحقق این شعار است.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد افزود: در شورای پنجم از ابتدا با رویکرد ارجحیت سلامتی شهروندان به موضوع اپیدمی کرونا ورود پیدا کردیم.
حیدری ادامه داد: مطالبات مردم را در این راستا به مسئولان بالادستی منتقل کردیم، اعتباری ۱۰ میلیارد تومانی برای شهرداری و اعتبار ۵ میلیارد تومانی برای دانشگاه علوم‌پزشکی مشهد مصوب کردیم.
وی گفت:حدود ۳۰ درصد مبتلایان کرونا به دلیل استفاده از حمل و نقل عمومی به این ویروس مبتلا شدند و ما در این راستا با محدود کردن تردد حمل و نقل همگانی نقش پیشرویی در کاهش شیوع ویروس داشتیم و منتظر تصمیم ستاد مبارزه با کرونا نماندیم.

وی با بیان اینکه تولیت آستان قدس رضوی در حوزه مربوط به حرم رضوی با هوشمندی تصمیم گرفتند، بیان‌کرد: رویکرد مدیریت شهری و شورا همچنان ترجیح سلامت مردم بر معیشت است. می‌دانیم که نیازمندان در مشقت هستند، اما سایه سرپرست خانوار بر سر خانواده را دارند.

حیدری با بیان اینکه آمار‌ها در حوزه کرونا ثابت کرده است که با دو هفته شبه قرنطینه در مشهد شیوع این ویروس را تا حدودی کنترل کردیم افزود: این روز‌ها ترافیک در شهر زیاد شده است و ما به شدت نگرانیم، امیدواریم خوش بینی مدیران عالی کشور در روند کاهشی شیوع کرونا محقق شود.  

وی بیان‌کرد: شهروندان باید خود کنترلی را رعایت کنند، زیرا اگر مراقبت انجام نشود برگشت موج کرونا امکان پذیر است. بر همین اساس مدیریت شهری مشهد با یک رویکرد پلکانی حوزه حمل و نقل عمومی را فعال خواهد کرد.

رئیس شورای اسلامی شهر مشهد شفافیت و صداقت با مردم و رسانه‌ها و تفویض اختیار به مدیران استانی، شناسایی و غربال‌گری و ایزوله کردن بیماران و همچنین توجه به اقشار آسیب‌پذیر را دغدغه جدی همه مسئولان دانست و گفت:
۳۰۰ هزار خانواده نیازمند در در حاشیه شهر مشهد شناسایی شده‌اند و بسته معیشتی دریافت می‌کنند.
وی با گلایه از اینکه فقدان آمار و داده‌های روشن و قابل اتکا ما را دچار مسئله کرده است افزود: اگر اطلس جغرافیایی برای لایه‌های آسیب پذیر داشتیم این سیل کمک‌های مردمی راحت‌تر هدایت می‌شد.
حیدری اظهارکرد: شهرداری قرار است بانک اطلاعاتی آماده کند تا در بحران‌های بعدی اطلس کاملی داشته باشیم.


گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->