صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مراسم افتتاحیه مراکز گردشگری سلامت و کتابخانه‌های هتلی با حضور معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون فرهنگی وزیر ارشاد، مدیرعامل سازمان فرهنگی کوثر و اصحاب رسانه، عصر روز دوشنبه، در هتل هویزه برگزار شد.

به گزارش شهرآرانیوز، معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم با تقدیر از تلاش‌های فرهنگی مسئولان سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی و سیاحتی کوثر برای تجهیز هتل‌های این سازمان به کتابخانه گفت: ایجاد کتابخانه در هتل در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و همچنین ترویج فرهنگ سبک زندگی شهدا است.

ترویج فرهنگ سبک زندگی شهدا با احداث کتابخانه در هتل‌های بنیاد شهید

هاشمی افزود: با این تجربه که همکاران ما کسب کرده‌اند و با امکاناتی که در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین فضایی که در اختیار سازمان میراث فرهنگی وجود دارد، می‌توان این گام را گسترش داد و سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی و سیاحتی کوثر به عنوان پیشران این حوزه انتقال تجربیات برای مجموعه‌های دیگر را داشته باشد و این اتفاق مبارک در تمام هتل‌های پنج ستاره سراسر کشور اتفاق بیفتد.

بنیاد شهید می‌تواند مبدع جایزه سفرنامه باشد

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز با بیان این که اهتمام مسئولان بنیاد شهید و امور ایثارگران به حوزه فرهنگ با احداث کتابخانه‌های هتلی، ارزشمند است، گفت: سفر در معارف و سنت دینی و ملی ما تاکید شده و برای کسب دانش، عبرت اندوزی و فرار از ظلم مورد توجه بوده است. برای سفر در متون مقدس، قرآن، ادعیه و احادیث محتوا‌های بسیاری وجود دارد بنابراین سفر پدیده‌ای مدرن نیست اگرچه هتل یک معنای مدرن قلمداد می‌شود.

احمدوند اظهار کرد: کتاب و متن نیز از پدیده‌های فرهنگی با قدمتی به اندازه تاریخ بشری است بنابراین پیوند کتاب و سفر مبارک بوده و سودمند خواهد بود.

وی در ادامه به ارائه راهکاری برای کاربردی شدن فعالیت‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه احداث کتابخانه در هتل‌ها پرداخت و پیشنهاد داد: اگرچه این کار نمادین و ارزشمند است، اما راهکار‌هایی برای گسترش آن وجود دارد و می‌توان در بخش خدمات هتل‌ها و اقامتگاه‌ها، کتاب را اضافه کرد. داشتن کتابخانه در هتل یک ظرفیت است، اما اگر مسافری که علاقمند به حوزه‌ای برای مثال ادبیات است، بتواند از پیشنهاد‌های کتابخانه هتل بهره‌مند شود، یکی از مزیت‌های هتل محسوب خواهد شد. تفاوت‌ها در جزئیات است و این رویکرد‌ها می‌تواند ارزش افزوده مزیت ایجاد کند.

معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: به مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی و سیاحتی کوثر پیشنهاد می‌کنم از تولید آثار ادبی در حوزه سفر حمایت کند. تولید سفرنامه از سنت‌های نوشتاری ماست. می‌توان کتابخانه تخصصی سفر احداث کرد و همچنین این سازمان می‌تواند مبدع جایزه سفرنامه باشد؛ ما نیز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از این جایزه حمایت می‌کنیم. این جایزه می‌تواند سالانه یا دو سالانه باشد تا نویسندگان به نوشتن سفرنامه درباره ایران علاقه‌مند شوند. شما می‌توانید به عنوان حامی ادبیات سفر اقدماتی از این دست انجام دهید.

احمدوند ادامه داد: برخی از کتاب‌های نفیس ایران ویژگی سوغاتی و فرهنگی دارند و می‌توانند معرف فرهنگ، صنعت و هنر ما باشند. می‌توان این کتاب‌ها را در فروشگاه‌های هتلی عرضه کرد تا میهمانان به عنوان هدیه و سوغات از آنها استفاده کنند.

وی با اعلام حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران در حوزه کتاب و کتابخوانی گفت: ما برای تجهیز کتابخانه‌ها، حمایت از جایزه سفرنامه و نویسندگان در کنار بنیاد شهید و امور ایثارگران هستیم و امیدواریم دیگران نیز از این الگوی خوب در هتل‌ها، اقامتگاه‌ها و دیگر اماکن عمومی که امکان ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را دارند، پیروی کنند.

تمام هتل‌های کوثر به کتابخانه مجهز شدند

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی و سیاحتی کوثر نیز در این مراسم با اشاره به ضرورت‌های فعالیت فرهنگی و خدمات گردشگری در هتل‌های کشور اظهار کرد: ما از زمان حضور و خدمت در سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی و سیاحتی کوثر فرآیند جدیدی در مدل هتلداری در ایران آغاز کردیم. گروه‌های هتلی در دنیا دارای شعار و هویت هستند. در ایران اغلب گروه‌های هتلی، دولتی یا تحت نظر نهاد‌های حاکمیتی هستند که مدل مدیریت و فعالیت آنها متفاوت است. مجموعه گروه هتل‌های کوثر با دیگر گروه‌های هتلی این تفاوت را دارد که به خانواده معظم شهدا و ایثارگران با بیشترین ظرفیت خدمات ارائه می‌دهد

وی افزود: این سازمان، فرهنگی و هنری و در بخش کوچکی حدود ۳۰ درصد، گردشگری است بنابراین باید هویت فرهنگی به همه هتل‌های خود ببخشیم. احداث کتابخانه در مجموعه هتل‌های کوثر را از سال گذشته آغاز کردیم و اولین کتابخانه در فضای هتل پنج ستاره «خورشید هشتم» در مشهد افتتاح شد. اکنون با هزینه بسیار کم و با استفاده از فضا‌های موجود در هتل‌ها، تمام هتل‌ها به کتابخانه مجهز شده‌اند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی و سیاحتی کوثر درباره میزان کتاب‌هایی که برای این کتابخانه تهیه شده است، گفت: کتابخانه‌های گروه هتل‌های کوثر با حدود ۴ هزار نسخه کتاب با موضوع کودک، مذهبی و ادبیات تجهیز شدند و حدود ۳ هزار عنوان کتاب به زبان عربی و انگلیسی در هتل‌هایی که مهمان‌های خارجی و بین‌المللی دارند، در نظر گرفته‌ایم. خوشبختانه اکنون تمام هتل‌های ما دارای کتابخانه هستند.

وی یادآور شد: با توجه به فرهنگ و مدل گردشگری در ایران در تمام هتل‌های چهار و پنج ستاره کشور این امکان وجود دارد که به کتابخانه تجهیز شوند. امیدوارم سازمان میراث فرهنگی به عنوان یک استاندارد ایجاد کتابخانه در هتل‌ها را الزامی کند.

جعفری تصریح کرد: گردشگری سلامت نیز برای نخستین بار در هتل «خورشید هشتم» آغاز به کار کرد و امروز در چند مجموعه دیگر از جمله هتل هویزه و مجموعه گردشگری کوثر البرز این مرکز افتتاح می‌شود تا به مسافران خدمات سلامت ارائه شود. فعالیت زنجیره‌ای در حوزه گردشگری سلامت در هتل‌ها نیز برای نخستین بار در کشور اتفاق افتاده است و هتل‌ها بهترین مرکز برای جذب گردشگری سلامت هستند.

گفتنی است در این مراسم کتابخانه‌های مجموعه هتل‌های کوثر در هتل‌های کوثر البرز، کوثر رامسر، سفیدکنار انزلی، قدس و ثامن مشهد و ملک شهر اصفهان به صورت ویدئو کنفرانس و همچنین کتابخانه و مرکز گردشگری سلامت هتل هویزه تهران با حضور مسئولان حاضر در مراسم و اهالی رسانه افتتاح شد.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.