صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

روزنامه عبری زبان هاآرتص به نقل از سخنگوی سابق ارتش رژیم صهیونیستی اعتراف کرد، اسرائیل وجهه و اعتماد جهانی خود را از دست داده است.

به گزارش شهرآرانیوز، این رسانه عبری زبان به نقل از پیتر لارنر، سخنگوی اسبق ارتش رژیم صهیونیستی نوشت: کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر باعث شد تا اسرائیل وجهه و اعتبار بین المللی خود را از دست بدهد.

به گفته این افسر عالی‌رتبه سابق ارتش رژیم صهیونیستی، نتانیاهو وعده پیروزی بر حماس را به ما داد، اما ما را به یک شکست کشاند.

این رسانه عبری زبان در یادداشتی هم نوشت: وقت آن فرا رسیده است تا ژنرال‌های ارتش و رئیس کابینه در رابطه با عدم در اختیار داشتن راهبردی برای پسا جنگ زمینی در نوار غزه پاسخگو باشند، راهبردی که باید پیش از آغاز جنگ زمینی طراحی می‌شد.

روزنامه یدیعوت آحارانوت هم در گزارشی خبر داد، شماری از اعضای کنست خواهان استعفای فوری وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش اسرائیل شدند.

به نوشته این رسانه عبری زبان، چهار نفر از اعضای کنست در نامه‌ای به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر از وی خواستند تا پیش از آغاز جنگ احتمالی در شمال (و برای جلوگیری از تحمیل شکستی بزرگتر از آنچه که در غزه متحمل شدند) وزیر جنگ و رئیس ستاد ارتش از کار برکنار شوند.

اعضای کنست در نامه خود دلایل خود را در رابطه با اینکه این دو فرد در مدیریت جنگ غزه شکست خورده به نخست وزیر ارائه کرده و خواهان آن شدند، وزیر جنگ از میان افراد غیر نظامی که منافع و ارتباطاتی در ارتش نداشته باشد، انتخاب شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.