صفحه نخست

سیاست

اقتصاد

جامعه

فرهنگ‌وهنر

ورزش

شهرآرامحله

علم و فناوری

دین و فرهنگ رضوی

مشهد

چندرسانه‌ای

شهربانو

توانشهر

افغانستان

عکس

کودک

صفحات داخلی

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در ۳ ماه اول امسال، اهدای اعضای ۶۱ بیمار مرگ مغزی موجب نجات و ادامه زندگی ۲۸۲ بیمار نیازمند‌به‌عضو شد.

به گزارش شهرآرانیوز، دکتر ابراهیم خالقی اظهار کرد: در سال گذشته، بیشترین آمار اهدای عضو دانشگاه علوم پزشکی مشهد را با ۱۷۴ مورد مرگ مغزی داشتیم و اعضای این افراد به ۷۳۳ نفر اهدا شد و از ابتدای امسال تاکنون، ۶۱ مورد اهدای عضو داشتیم که این عدد با رشد خوبی به‌نسبت مدت مشابه سال قبل همراه بوده است.

وی تصریح کرد: اعضای اهدایی بیماران مرگ مغزی در سه‌ماهه نخست امسال، شامل ۴۰ مورد پیوند کلیه، ۲۹ مورد پیوند کبد، ۱۰۸ مورد پیوند قرنیه، ۱۰۲ مورد پیوند پوست و ۳ مورد پیوند قلب بوده است.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین در همین مدت، ارسال ۲۵ عضو اهدایی هم به سایر نقاط کشور داشتیم که یک مورد قلب به تهران، ۱۲ مورد کلیه به شیراز و ۱۲ مورد کبد نیز به شیراز بوده است.

وی افزود: کوچک‌ترین اهداکننده فصل بهار امسال، یک کودک چهارساله و بزرگ‌ترین آن یک آقای هفتادودوساله بوده و این موضوع نشان از فرهنگ‌سازی مناسبی دارد که در حوزه اهدای عضو انجام شده است.

مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: معمولاً وقتی فردی در زمان حیاتش فرم اهدای عضو تکمیل می‌کند، خانواده‌اش هم در زمان اعلام رضایت اهدای اعضای بدن بیمار مرگ مغزی‌شان، تأخیر و مقاومت نمی‌کنند و در آن شرایط و لحظات بسیار سخت بهترین تصمیم را در همان ساعات و دقایق اولیه می‌گیرند تا اعضای بدن آن فرد به‌موقع برداشته شده و به بیماران نیازمند به این اعضا پیوند شود.

ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.