آیا مصرف مکمل‌های غذایی تاثیری در پیشگیری یا بهبود علائم تب دانگی دارد؟ احکام رتبه‌بندی بازنشستگان فرهنگی سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ صادر شد جمع‌آوری ۱۶۲ معتاد متجاهر در مشهد (۱۳ تیر ۱۴۰۳) واریز علی الحساب ۳ میلیون تومان به حساب بازنشستگان تأمین‌اجتماعی | بازنشستگان حساب خود را چک کنند (۱۳ تیر ۱۴۰۳) تب دنگی در مشهد سیر افزایشی ندارد | احتمال آلودگی بالا پشه آئدس از شهریور ۱۴۰۳ به سلامتی خود در دهه ۳۰ زندگی اهمیت بیشتری دهید گردشگری شهری ابزاری برای نیل توسعه پایدار دستگیری ۴ شرور در بولوار رسالت مشهد چرا دستکاری جوش‌های «مثلث خطر» صورت ممکن است به قیمت جانمان تمام شود؟ پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی (۱۳ تیر ١۴٠٣) | افزایش دو تا چهاردرجه‌ای دما در سطح استان پیش‌بینی حضور بیش از ۵ میلیون زائر در مراسم اربعین |رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران: ارتقای سلامت هدف ما است اگر آدامس قورت دهیم چه می‌شود؟ حوالی یک استخر پرماجرا | روایت شهرآرانیوز از چالش‌های مربوط به بوستان کوهسنگی پیش‌بینی حضور بیش از ۵ میلیون زائر ایرانی در مراسم اربعین ۱۴۰۳ اهدای ۴۰ هزار بسته معیشتی به محرومان خراسان‌رضوی به‌مناسبت چهلم شهدای خدمت+ فیلم شهید رئیسی ویترین خدمت به محرومان بود آمادگی بیمارستان شهید کامیاب مشهد برای خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران حرم امام‌رضا(ع) استعمال سالانه بیش از ۲۰ پاکت سیگار فرد را در معرض ابتلا به سرطان ریه قرار می‌دهد «گیسو»؛ یوزپلنگ جدید در پارک ملی توران
سرخط خبرها

آخرین اخبار چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

به سلامتی خود در دهه ۳۰ زندگی اهمیت بیشتری دهید

  • کد خبر: ۲۳۷۲۱۱
  • ۱۳ تير ۱۴۰۳ - ۱۶:۳۹
به سلامتی خود در دهه ۳۰ زندگی اهمیت بیشتری دهید
برای برخی از افراد، از دست دادن وزن اضافی بدن می‌تواند چندین جنبه از سلامت جسمانی آنها از جمله سطح قند خون و فشار خون را بهبود بخشد.

به گزارش شهرآرانیوز؛ رسیدن به وزن و بدن سالم و پایدار ممکن است اعتماد به نفس، تصویر بدن، کیفیت زندگی مرتبط با سلامت و علائم افسردگی را درمان کند. متأسفانه اکثر روش‌های کاهش وزن نامناسب و ناپایدار هستند. به علاوه، رژیم غذایی و فرهنگ رژیم غذایی می‌تواند به طور باورنکردنی برای سلامت جسمی و روانی شما مضر باشد.

روش‌ها علمی وجود دارد که می‌توانید با استفاده از ان‌ها به کاهش وزن خود در سن ۳۰ سالگی کمک کنید. یکی از مهمترین این روش‌ها افزایش تمرکز است که این امر بر روی بهبود جنبه‌های سلامتی و رسیدن اهداف کمک‌دهنده باشد.

ز روش‌ها دیگری که می‌توان به آن اشاره کرد افزایش مصرف میوه و سبزیجات است که در امر کاهش وزن کم خوبی است. توجه به افزودن سبزیجات و میوه‌های بیشتر به رژیم غذایی خود یک راه عالی برای بهبود کیفیت رژیم غذایی، کاهش خطر بیماری و ترویج کاهش وزن سالم است. سعی کنید صبح‌ها اسفناج، گوجه فرنگی و پیاز را به تخم مرغ‌های خود اضافه کنید. همچنین می‌توانید از سبزیجات آغشته به هوموس برای میان‌وعده یا حتی شام استفاده کنید.

رژیم‌های شدید منجر به بازیابی وزن و تغییرات جبران ناپذیر می‌شود

گفته شده است که رژیم‌های غذایی و سم‌زدایی از طریق استفاده از برنامه‌های غذایی بسیار کم کالری باعث کاهش وزن سریع و شدید می‌شود، اما در حقیقت انتخاب خوبی برای کاهش وزن پایدار نیستند، زیرا می‌توانند به شدت بر سطح انرژی، سلامت و عملکرد کلی بدن تأثیر بگذارند. مطالعات بار‌ها نشان داده‌اند که رژیم‌های شدید منجر به بازیابی وزن و تغییرات جبران ناپذیری شود.
شایان ذکر است که هنگام تلاش برای کاهش وزن، اکثر مردم فکر می‌کنند که باید در ورزش‌های سنگین با شدت بالا شرکت کنند. در حالی که گنجاندن‌ای نوع ورزش درفعالیت روزانه می‌تواند باعث کاهش وزن و افزایش عضله شود، انجام این کار برای رسیدن به وزن بدنی سالم غیرضروری است.

فعال بودن روزانه با افزایش تعداد قدم‌ها و کمتر نشستن به اندازه گذراندن چند ساعت در باشگاه در هفته مهم است. اگر در حال حاضر کم تحرک هستید، مهم است که فعالیت خود را به آرامی افزایش دهید. هرگز با پیروی از یک رژیم غذایی یا برنامه ورزشی که باعث می‌شود احساس بدی نسبت به خودتان داشته باشید، سلامت یا شادی خود را به خطر نیندازید.
از دیگر روش‌ها دیگر که می‌توان به آن اشاره کرد داشتن خواب کافی است. داشتن حداقل ۷ ساعت خواب مداوم برای مدیریت وزن و سلامت مهم است.

همچنین گذراندن زمان در طبیعت برای سلامت بسیار مفید است. برخی تحقیقات نشان می‌دهد که گذراندن زمان بیشتر در خارج از منزل با سطح فعالیت بالاتر و زمان کمتر برای نشستن همراه است که به کاهش وزن طبیعی کمک می‌کند. به علاوه، گذراندن وقت خارج از منزل می‌تواند به کاهش خطر بیماری‌های مزمن کمک کند برای پیاده‌روی یا لذت بردن از هوای تازه، روزانه بیرون بروید.

هیدراته ماندن برای حفظ وزن مهم است

یک مطالعه نشان داد که مصرف مایعات بیشتر با ترکیب بدنی سالم‌تر، از جمله درصد چربی بدن کمتر و دور کمر کمتر مرتبط است. نیاز به مایعات به عوامل زیادی از جمله سطح فعالیت و اندازه بدن شما بستگی دارد. یک راه ساده برای تشخیص اینکه آیا هیدراته شده اید یا خیر این است که رنگ ادرار خود را بررسی کنید. رنگ ادرار باید روشن باشد.

مصرف شیرینی‌جات را کاهش دهید

کاهش مصرف شیرینی‌جات اضافه شده یکی از تغییرات مثبتی است که می‌توانید برای کاهش وزن ایجاد کنید و خطر ابتلا به بیماری‌هایی مانند بیماری قلبی و سندرم متابولیک را کاهش دهید. غذا‌ها و نوشیدنی‌هایی مانند غلات شیرین، نوشیدنی‌های قهوه شیرین، نوشابه، آب نبات، و محصولات پخته شده حاوی مقدار شگفت‌انگیزی قند افزوده‌شده هستند در حالی که فواید تغذیه‌ای کمی دارند. سعی کنید مصرف این غذا‌ها را به مرور زمان کاهش دهید و از تمام انواع شیرین کننده‌ها کمتر یا در مقادیر کمتر استفاده کنید، از جمله شکر، شکر خام و عسل.

مصرف غذا‌های بسیار فرآوری شده را کاهش دهید

اگر یک توصیه وجود دارد که تقریباً همه متخصصان مراقبت‌های بهداشتی در مورد ترویج کاهش وزن سالم با آن موافق هستند، آن کاهش مصرف غذا‌های بسیار فرآوری شده فاقد مواد مغذی است. این غذا‌ها نه تنها با افزایش وزن مرتبط هستند، بلکه می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن مانند بیماری قلبی و برخی سرطان‌ها را در صورت مصرف زیاد، افزایش دهند.

به بدن خود احترام بگذارید

ممکن است سخت باشد که بدن خود را دوست داشته باشید یا به پوست خود اعتماد داشته باشید، این اشکالی ندارد. با این حال، یادگیری احترام به بدن در هر وزنی، خودپذیری و مدیریت موفق وزن را تقویت می‌کند.

سخت گیری با خودتان باعث نمی‌شود در کاهش وزن یا تغییر سایز بدن موفق‌تر شوید. در واقع، مطالعات نشان می‌دهد که انتقاد از خود ممکن است تلاش‌ها برای مدیریت وزن را تضعیف کند. اگر با مشکلی در پذیرش خود و نشان دادن مهربانی به بدن خود بدون توجه به وزن، دست و پنجه نرم می‌کنید، کار با یک درمانگر با تجربه می‌تواند کمک کننده باشد.

در پایان باید تاکید کرد که اگر در دهه ۳۰ زندگی خود هستید و تصمیم به کاهش وزن گرفته اید، استفاده از روش‌های ایمن و پایدار برای بهبود سلامت کلی بسیار مهم است.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
در دور دوم، شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->